уторак, 10. мај 2016, 20:35
Арт зона - Готфрид Хелнвајн: Између невиности и зла
"Сматрам да је највећа трагедија то што је људима невероватно лако манипулисати. Трагедија није то што постоје диктатори и садисти, јер је њих веома мало. Они сами по себи не представљају претњу човечанству. Права претња је што су људи толико подложни манипулацији да ће у све поверовати, што у тренутку изгубе своју индивидуалност, чим се нађу на мети одговарајуће пропаганде" - објашњава Готфрид Хелнвајн, један од најзначајнијих аустријских савремених уметника међународне репутације, чије је стваралаштво фокусирано на проблем личне и колективне одговорности и кривице, и могућности њеног превазилажења.
Рођен у Бечу неколико година по завршетку Другог светског рата, као припадник генерације чији су родитељи били учесници и сведоци свирепих злочина Трећег Рајха, Готфрид Хелнвајн је одлучио да свој револт искаже кроз сликарство. Постаје уметник, не из естетских, већ из хуманитарних разлога.
Хелнвајн је сликар хипереалиста, фотограф, костимограф, аутор инсталација и перформанса. Његова остварења, махом провокативна и узнемирујућа, истражују и разобличују различите форме психолошке и друштвене анксиозности. Хелнвајн живи и ради на релацији Беч-Лос Анђелес-Ирска.
Његова ретроспектива одржана 2013. године у бечкој Албертини, коју је видело 250.000 посетилаца, најпосећенија је изложба живог уметника у историји тог музеја. Његову изложбу у Београду, насловљену "Између невиности и зла", представљена у Салону Музеја савремене уметности и Галерији-легату Милице Зорић и Родољуба Чолаковића, коју је публика могла да види крајем протекле, и почетком ове године, посетило је више од 8000 људи.
У вечерашњој емисији Хелнвајн образлаже своје ставове и уверења.
Уредник, водитељ и сценариста емисије: Данијела Пурешевић
Режија: Марко Шотра
Autor:
РТС
Серијал месечних емисија АРТ ЗОНА конципиран је као низ монотематских емисија посвећених појединим личностима (уметници, уметничке групе, критичари, кустоси, галеристи, итд), актуелним манифестацијама, проблемима и феноменима савремене домаће и светске ликовне сцене. [ детаљније ]
Коментари