среда, 16. окт 2024, 21:10
Фантастична планета: Религија, 2. део, 19-20
Фантастична планета кроз две епизоде путује Мексиком, Шпанијом, Либаном и Холандијом истражујући где је религији место у данашњој цивилизацији.
У првој епизоди, Владимир Банић истражује зашто је халуциногена смеша ајахуаска толико популарна међу Европљанима и Американцима, нарочито младим. Да би из прве руке сазнао како она делује на људско тело, Банић одлази у џунглу Јукатана, где присуствује обреду који траје целе ноћи. Шаман и остали учесници у, такозваној, церемонији верују да испијањем ајахуаске човек визијама остварује директну везу са богом, суочава се са својом савешћу и престаје да се боји смрти.
Након тога, Фантастична планета одлази на други обред у Мексику, а то је путовање визијама коришћењем ДМТ-а, једињења које се поред ајахуаске налази и у жлездама специфичне врсте жабе. Након стругања са ње, и сушења, слуз се претвара у кристале које у Мексику и даље у Централној и Јужној Америци пуше остварујући краткотрајни, 15-минутни транс.
Колико је ДМТ опасан, нарочито за оне који нису психички стабилни, Банић сазнаје од психолога и психијатара у Канкуну, где многи, некад неизлечиво оболели, завршавају у болници. Неки такве сеансе и не преживе.
После шаманизма, коме се млади све више окрећу остављајући традиционалне религије, Банић путује у Шпанију, земљу у којој је инквизиција прекинула прогоне пре тачно 200 година. Упознаје њене последице и како су изгледала суђења на градским трговима.
Екипа Фантастичне планете затим путује у провинцију Сарагоса, у село Трасмоз, једино место које је као географски појам екскомуницирала католичка црква. У њему и дан-данас бирају вештицу године.
На крају, Банић одлази у крипту Саграда Фамилије у коју се камере готово никад не пуштају. Међутим, Фантастична планета за гледаоце РТС-а одатле доноси интервју са представником покрета који тражи да се Антонио Гауди, архитекта чији је цео животни рад био посвећен Богу - прогласи за свеца. И објашњава зашто је потребно да у данашње време светим буду проглашени и они који нису директно део црквене хијерархије.
Коментари