Читај ми!

Ферари на струју – Елетрика, први потпуно електрични супераутомобил из Маранела

„Ферари“ је открио технолошку платформу свог првог потпуно електричног аутомобила. Реч је о стратешком кораку ка будућности који уводи погон без емисија у палету модела који се производе у Маранелу, без одрицања од познатих и цењених перформанси и ексклузивности.

Нови модел, резултат вишегодишњег истраживања и развоја спроведеног у потпуности у Маранелу, представља утеловљење филозофије „технолошке неутралности“ коју компанија следи – упоредо ће постојати мотори са унутрашњим сагоревањем, хибриди и возила на електрични погон.

Пројекат обухвата више од шездесет оригиналних патената и уводи нова решења у погледу материјала и архитектуре.

Како би електрични „ферари“ требало да изгледа

Шасија и каросерија садрже до 75 одсто рециклираног алуминијума, чиме се емисија угљен-диоксида смањује за око 6,7 тона по произведеном аутомобилу.

Батеријски пакет, развијен и интегрисан унутар структуре пода, снижава тежиште за око 80 милиметара у поређењу са класичним моделом и доприноси уравнотеженој расподели масе између осовина.

Возило ће бити опремљено са два независна електрична моста, од којих сваки има два синхрона мотора са перманентним магнетима, која потичу из искуства у Формули 1. Предња јединица испоручује до 300 киловата, док задња достиже 620 киловата, за укупни обртни момент од 8.000 њутн метара.

Предиктивни "torque vectoring" систем распоређује снагу на сваки точак, оптимизујући агилност и контролу.

Дебитовао је и eManettino са три режима вожње – Range, Tour и Performance, који у реалном времену прилагођава динамику понашања возила.

У средишту енергетског система налази се батерија од 195 ват-сати по килограму, најгушћа у категорији, са интегрисаним хлађењем у поду. Софтвер је развијен да интерно надгледа сваку ћелију и ажурира 200 пута у секунди параметре рада, са циљем да обезбеди искуство вожње верно „Ферарију“.

Пројекат као део шире визије

Поред технологије, пројекат је део шире визије. „Новим електричним Фераријем поново потврђујемо своју вољу за напретком, спајајући дисциплину технологије, креативност дизајна и уметност производње“, изјавио је извршни председник Џон Елкан.

Посебно поглавље посвећено је звуку, препознатљивом обележју бренда.

„Ферари“ је одлучио да вештачки не имитира буку мотора са унутрашњим сагоревањем – сензор на задњој осовини региструје вибрације електричног погонског склопа и преноси их у кабину, обезбеђујући природну повратну информацију у складу са динамиком вожње.

Платформу употпуњују трећа генерација активног вешања на 48 волти, независна контрола сваког точка и посебне гуме, развијене са 15 одсто мањим отпором котрљања без жртвовања пријањања.

За Маранело, нови модел Елетрика који се очекује наредне године, није само технолошки искорак, већ и доказ да електрични погон, тумачен са истом инжењерском прецизношћу и занатском страшћу која одувек разликује бренд, може да пружи емоције и перформансе достојне знака пропињућег коња.

уторак, 14. октобар 2025.
19° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом