уторак, 21.11.2023, 19:27 -> 15:45
Извор: РТС, independent.co.uk
Откривен идентитет тајанственог Бенксија
Мајстор уличне уметности, мистериозни Бенкси изгледа да је открио свој идентитет у интервјуу 2003. године који је Би-Би-Си сада први пут објавио.
Још 2003. године, тајанствени улични уметник из Бристола, о чијем се идентитету дуго спекулисало, дао је интервјуу за Би-Би-Сијев Радио 4.
Бенкси, који је у то време радио на својој првој великој изложби Turf War у источном Лондону, разговарао је са бившим Би-Би-Сијевим дописником специјализованим за уметност Најџелом Ренчом о природи побуне против ауторитета, што је и данас присутно у раду уметника.
Сада, 20 година касније, Би-Би-Си је у целости објавио интервју као емисију под називом The Banksy Story (Бенксијева прича). Током интервјуа, Бенкси је открио како се зове.
„Да ли могу да користим твоје име? Мислим, Индипендент је то већ радио“, упитао је Ренч Бенксија, који је одговорио потврдно.
„Роберт Бенкс, је л тако?“ наставио је новинар, на шта је Бенкси одговорио: „Само Роби“.
„Роби. Океј, Роби“, поновио је новинар Би-Би-Сија.
Током година, о Бенксијевом стварном идентитету се дуго спекулисало. Научници су користили различите методе да би открили ко је човек који планету задивљује осликавањем зидова.
Робин Ганингам навођен је најчешће као особа која стоји иза Бенксија.
То име и презиме недавно је наведено за првооптуженог у судском поступку који оптужује уметника и његову компанију „Пест контрол“ (Pest Control Ltd) за клевету.
Причало се и да је Бенкси заправо Роберт дел Наја, такође познат као 3D, члан британске групе „Месив атек“, јер је каријеру започео као уметник који је правио графите.
Обојица уметника говорила су о сличностима у свом раду, тврдећи да су пријатељи, а тиме и две различите особе.
Познат, а непознат
Бенкси је каријеру започео као аутор графита који су се појављивали изненада широм Бристола. Тродневни догађај назван Turf War, одржан је у Далстону, делу Лондона, 2003. године.
Била је то Бенксијева прва галеријска изложба у Великој Британији и одскочна даска у позиционирању у сам врх британске уметничке сцене.
Мистичност је постала заштитни знак уметника, чему је допринело и то што је локација изложбе објављена само дан пре отварања.
Међу изложеним делима били су полицијска возила прекривена графитима, слике Винстона Черчила са травом уместо косе и живе домаће животиње прекривене шарама у Бенксијевом стилу, наравно.
У разговору за Би-Би-Си 2003. године, упитан је о естаблишменту модерне уметности, с обзиром на то да ће многи припадници елите посетити његову изложбу. Бенкси је узвратио да га не занима „свет уметности“.
Када је новинар истакао да се Бенксијева платна продају и за 15.000 фунти, Бенкси је истакао да то није сума коју он добија за своја дела.
„Не знам ко заправо купује (моје слике). Можда би требало да сазнам“, рекао је уметник додајући да га много више занима улична уметност и да људи могу да сликају нешто друго преко његовог дела ако им се не свиђа.
Коментари