Београдски фестивал игре отворен комадом „Бејтна“ – од плеса до вечере
Представом „Бејтна“ либанског играча и кореографа Омара Ражиха и његове трупе „Макамат“, почео је 22. Београдски фестивал игре. Под слоганом „Ми говоримо језиком игре“, до 15. априла, у Београду, Новом Саду и Суботици врхунски светски играчи и кореографи представиће своје најновије представе.
Бејтна, на арапском дом, комад је Омара Ражиха у којем учествују четири кореографа и четири музичара из Либана, Палестине, Белгије, Кореје и Тогоа, као и Ражихова мајка која кува на сцени. Извођачи играју, певају, пију и једу, а на крају комада позивају и публику да им се придружи.
„Идеја овог перформанса је дељење са другима. Када сам био дете, обично недељом, одлазили смо код мог деде на ручак који је дуго трајао. Много сам размишљао о значају окупљања око истог стола. Хтео сам да то представим у свом комаду, али из новог, уметничког угла уводећи различите уметнике у представу. Радећи на овом комаду схватио сам да не можемо утицати на то одакле долазимо и шта доносимо, али можемо утицати на то где идемо“, објашњава играч и кореограф Омар Ражих.
У стварању кореографије учестовала су сва четири кореографа, чија су различита искуства и поетике, како каже Омар Ражих, предност за овај комад и потврда њихове јединствености.
„То није само питање разумевања других, већ и бити и постојати у простору другог и дозволити неком другом да буде у вашем простору, без креирања баријера. Желим да избришемо једну врсту етикетирања која је постала нормална. Такође, желим да кроз гостовања ове продукције боље разумем своју публику и различите друштвене структуре“, каже Ражих.
Омар Ражих, водећа фигура савремене игре у Либану и арапском свету, од 2018. године живи и ради у Француској. Носилац је француског ордена Витез уметности. Представу Бејтна публика може да погледа и сутра у Биоскопу „Балкан“, а у недељу на истом месту соло комад Омара Ражиха под називом Игра није за нас.
Коментари