Од стартапа до успешне компаније, како да од идеје настане бизнис
Током викенда, на Дивчибарама десет почетника у бизнису имало је прилику да се едукује о томе шта је потребно за успешно предузетништво. Већ девету годину "ЕУ стартап викенд" организује се са циљем да се у 54 сата интензивног рада унапреде стартап идеје.
Софтвер за знаковни језик који у станици Прокоп глувима и наглувима пружа сервисне информације - створио је стартап тим просечно не старији од 30 година. За изум њихових вршњака - паметне кућице за чување паса - заинтересована је глобална компанија која послује у Србији и Хрватској. Свесни да почетнички успех није гаранција стабилног пословања, дошли су да уче.
"За сада смо продали Прокопу, а следећи циљ је неки други, на пример у Европи или Америци, тако да нам је најзначајније то како се то пословање са владом ради уопште", каже Урош Миленковић из"SignAvatarа"
Теодора Пећанац из компаније "Smartsy" каже да оно што сваком стартапу треба јесу менторска искуства из различитих области, јер стартап није само тај твој производ, него је и финансије и рачуноводство и производња и програмирање и све што треба да се формира да бисте ви могли да избаците тај производ на тржиште.
Отуда је десет стартапова, десет менторских тимова саветовало о пословним дилемама. Области су маркетинг, нове технологије, развој пословања, правна, пореска питања...
Будите спремни да се прилагођавате тржишту и мењате - основни је савет искуснијих предузетника:
"Вероватно су заљубљени у свој производ или бизнис модел, али морају да буду отворени за то да у самом процесу ће се десити да ће они морати да промене производ или бизнис модел или тржиште и морају да буду спремни да се лако прилагођавају новим околностима које ће се сигурно десити", каже предузетник Милош Перовић.
Сандра Нешић из ICT Hub-а каже да се примећује да је њихова зрелост, и зрелост овог тржишта и стартап екосистема унапређена, да је много више оних који успевају да знање претходних стартапа ставе у функцију неправљења грешака које можемо да избегнемо захваљујући искуству других.
Почетнике и искусне, без икакве накнаде, упарује компанија чији је циљ стварање бољег пословног окружења. Препознатљива је по избору предузетника године, а ЕУ стартап викенд организује од 2015.
"Наш програм је глобалног типа. У 60 земаља има оваквих тимова који раде са малим и средњим предузећима, који раде са стартапима. Оно како бисмо их ми повезали, како би они могли брже да изађу на та тржишта, да се повежу са својим пиром на другим пиром на другим тржиштима. Е то је прави наш допринос", каже Мила Бјелаковић, руководилац Одељења маркетинга и комуникација (EY Srbija).
Корист викенд едукације у пракси показује пример некада стартап ученика, а данас компаније која у једној години може да заради 50 милиона долара. Помоћ узвраћа финансирањем једне од три симболичне награде за најбољи стартап.
Коментари