Читај ми!

Креативни дистрикт: Дуња Јоцић

Креативна визија кореографкиње Дуња Јоцић, награђене Златним лабудом за најупечатљивију плесну продукцију у Холандији, је импресивна. Она ствара необичне плесне представе које истражују унутрашње одаје људског ума. Борба између ума и тела је у средишту њеног кореографског стваралаштва.

Дуња живи и ради у Амстердаму. Рођена је у Београду, у породици филмских радника. Била је вицешампионка у ритмичкој гимнастици и члан Југословенског Олимпијског тима. Завршила је Средњу балетску школу Лујо Давичо, а потом дипломирала на Плесној академији у Ротердаму.

Играла је у престижним плесним компанијама широм Европе, попут Club Guy and Roni и Емилио Грецо у Холандији, трупе Ballet du Nord у Француској и другим.

На филму сарађује са редитељем Питером Гриневејом.

2007. године креирала је свој први кратки плесни комад Без цвећа, молим и освојила Прву награду, Награду публике и Специјалну награду за иновативност на Фестивалу кореографских минијатура у Београду.  2012. године у Холандији поставља свој први целовечерњи комад Not Me, а исте године креира Сонете за Битеф денс компанију у Београду.

2015. реализује плесни комад Не причај са мном у сну, 2017. представу Terra Incognita, а потом у Риму мултимедијални плесни комад La Mode.

Исте године добила је холандску награду плесне уметности за Изузетан таленат.

Дуња се за своје кореографије инспирише конкретним догађајима и делима.

Terra Incognita је физички и интердисциплинарни дует, заснован на истоименој причи Владимира Набокова. Уз овај визуелни перформанс реализује и кратки филм Птица који је био номинован за холандски Оскар, за најбољи кратки филм и добио Sinedans награду публике у Амстердаму.

За представу Не причај са мном у сну инспирисана је односом између Ендија Ворхола и његове мајке.

У Београду добија Награду Димитрије Парлић за представу Изгубљени пејзажи коју такође ради са Битеф денс компанијом.

У својој најновијој плесној представи Капија коју је радила у немачком граду Билефелду Дуња преплиће савремени плес са друштвеним и филозофским темама савременог света. Инспирисана делом Капије пакла Огиста Родена и бруталистичком архитектуром истражује концепт времена и монументални третман простора.

Стварала је и за сцену и за филм, сарађујући са бројним талентованим редитељима, писцима, композиторима и сценографима.

Недавно је, на позив редитеља Питера Гриневеја за његов нови филм радила подводну кореографију за Дастина Хофмана који игра главну улогу.

Стално у креацијама, често на путу, ведра и насмејана Дуња ствара своје чудесне представе у којима визуелно импресивно, необичним кореографијама представља унутрашње одаје људског ума.

У Амстердаму је њена база, а читав свет простор за рад. Београд на тој мапи заузима посебно место.

аутор и уредник Оливера Милошевић

сниматељ Милан Ромањук

монтажа Марија Аранђеловић

режија Милица Митровић

 

 

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње