Читај ми!

Креативни дистрикт: Богомир Дорингер

Рођени београђанин, уметник Богомир Дорингер је веома цењен у свету концептуалне уметности. Школовање је почео у Београду, наставио у Амстердаму и Бечу. Излагао је у многим значајним галеријским просторима. Живи у Амстердаму, одакле ствара свуда по Европи.

Када је о његовој уметности реч све је, каже Богомир, почело у Београду деведесетих. Комбинација страха, игре и суровости из детињства пренела се и на уметност коју воли. То су увек граничне праксе, изучавања ритуала и необични пројекти.

Након почетних студија социологије у Београду, дипломирао је на Gerrit Rietveld академији у Амстердаму. Неколико година касније и на Холандској филмској академији. Његов докторски рад на Универзитету примењених уметности у Бечу под насловом Ја плешем сам посматра клабинг из птичје перспективе, као огледало друштвених и политичких промена и истражује колективне и индивидуалне динамике плесног подијума.

Као интердисциплинарни уметник узима појаве модног дизајна, филма и концептуалне уметности као облике коментарисања савременог друштва. У својим пројектима Дорингер се бави социолошким феноменима који се манифестују у телима и на телима људи. За сваки пројекат окупља стручњаке из различитих области, а резултати пројеката показали су се значајним и у сферама медија, социологије, психологије, медицине, антропологије... Запажања и резултате ових радова представља у форми предавања, радионица, уметничких инсталација и филмова. Био је два пута номинован као представник Србије на Венецијанском бијеналу. У Амстердму тренутно ради као независни кустос за Next Museum нових медија.

Током каријере био је аутор низа занимљивих пројеката. Изложбу Без лица представља у угледном Museums Kvartiru у Бечу која је затим била у Амстердаму и Бриселу.

Пројектом под насловом Ја плешем сам истражује да ли се клабинг субкултура може посматрати као микро-окружење које би показало како одређени обрасци понашања на плесном подијуму говоре о ширим савременим културним и друштвено-политичким феноменима?

За пројекат Кустос природе Дорингер се обраћа Природњачком музеју у Бечу са необичним захтевом: да издвоји птице чији би се наратив и историја могли упоредити са прошлошћу гастарбајтера. Наиме гастарбајтере или мигранте често упоређују са птицама селицама или воле да се пореде са њима.

Гастарбајтерски феномен у Аустрији истражује и кроз пројекат Ainhajt klub у којима досељеници гаје носталгичан однос према домовини.

У Амстердаму су у време нашег боравка биле две Дорингерове изложбе, једна у Некст музеју, друга у градском Архиву.

Живот у другој резолуцији је наслов импресивне изложбе у Нексту чију је кустос. Ту Дорингер доноси преглед двадесетогодишњег рада уметничке групе Random International. Њихови дигитални радови су креативни, инспиративни и интерактивни. У контакту публике и технологије настају фасцинантне приче о томе шта данас значи бити човек.

У згради Архива града Амстердама је Дорингеров рад део колективне изложбе видео радова који кроз клабинг дају својеврсну социјалну анализу овог града.

Београд је за Богомира Дорингера град из сећања и детињства. Романтизује га и посматра са носталгијом. Амстердам је његов град будућности. База у којој ствара своју необичну уметност.

аутор и уредник Оливера Милошевић

сниматељ Милан Ромањук

монтажер Милош Ачански

режија Милица Милић

 

 

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње