понедељак, 04. мај 2015, 22:35
Читање позоришта: Друштвени контекст
Завидан број премијера, закључци и утисци
Зашто се београдско-приштинска, српско-албанска копродукција "Ромеа и Јулије" Шекспира (Радионица интеграције и Ћендра мултимедија) пре свега перципира као друштвени и политички, а тек потом као културни и позоришни чин? На који начин у представи "Танго" (Атеље 212), по тексту Славомира Мрожека, представници млађе генерације покушавају да васпоставе ред и нарушени поредак?
Зашто је "Уображени болесник" (ЈДП) недовољно промишљена представа, лишена контекста и референтних конотација, чак и глумачки мало уверљива? Како је смела и актуелна реконтекстуализација "Балканског шпијуна" Душана Ковачевића завршила без убедљиве, доследене реализације у Позоришту "Стерија"? "Буђење пролећа" у форми мјузикла у Новосадском позоришту Ујвидеки синхаз и "Лилиом" у изненађујуће реалистичкој, анахроној поставци у авангардном позоришту "Костолањи Дежо" у Суботици. Одложена премијера "Беле кафе" Александра Поповића, у Народном позоришту у Београду,овај пут остаје без неопходног коментара.
Завидан број премијера који је изведен у позориштима диљем Србије могао би да нас наведе на погрешан утисак да је у нашем друштву, дакле и у култури и позоришту, све потаман и на свом месту.
Аутор и уредник: Слободан Савић
Autor:
Слободан Савић
Најдуговечнији специјализовани ТВ серијал о савременом позоришту у региону, аутора и уредника Слободана Савића, на програму је једном месечно (РТС 2). [ детаљније ]
Коментари