ТВ театар – Ролеркостер

Снимак представе "Ролеркостер" у режији Милице Краљ, продукције Атељеа 212, премијерно изведене 2022. године.

Драмски текст "Ролеркостер" Јелене Кајго је савремена комедија која се успешно разрачунава са проблемима нашег времена, разоткривајући њихова прикривена значења. Радња се гради око односа између мајке Љиљане и ћерке Ане, која се удала и започела нови живот у Лондону, што је полазиште комичког бављења националним и верским идентитетима, амбивалентним утицајима нових медија и технологија на свакодневни живот, затим брачним и љубавним темама, друштвеним положајем жене, као и апсурдима политичке коректности. Текст је подстицајан због упадљиве савремености, бритких запажања и катарзичног хумора, при чему треба напоменути да је нарочито драгоцен јер се на домаћим репертоарима у последње време ретко постављају савремене домаће комедије, које интелигентно погађају неуралгичне тачке нашег времена.

Дара Џокић слојевито представља Љиљану, психолошки веродостојно, али и комички сугестивно изражавајући њену тврдоглавост, одлучно чување националног идентитета, као и отпор према вртоглавом развоју технологије. Тај отпор ће доживети ироничан обрт, са развојем њеног пријатељства са Шилом, роботом у лондонском стану, који је врло допадљиво уобличен – игра га Теодор Винчић, као суптилно аутоматизованог слугу. Катарина Марковић гради лик продорне и прагматичне Ане која се на почетку удаје за Адама (Петар Михаиловић), Јеврејина и историчара по професији који такође тврдокорно чува породичну традицију, сукобећи се са Љиљаном. Јелена Петровић психолошки деликатно представља лик Анине пријатељице Светлане која се упетљава са Аниним бившим момком Емилом (Петар Михаиловић). Милица Михајловић игра Лану, Хрватицу, визуелну уметницу са којом Ана сарађује у Лондону, једва састављајући крај са крајем. Кроз њихов однос се отварају и питања функције уметности, што у одређеној мери асоцира на комад "Арт" Јасмине Резе. Да ли уметност треба да ескапистички улепшава стварност, или треба да буде њен реалан (суморан) критички одраз, попут Пикасове "Гернике"?

Одговор на ово питање остаје отворен, као и одговори на дилеме о технолошким променама у нашем свету: да ли оне побољшавају или срозавају међуљудску комуникацију? Ови интелектуални изазови представе су један у низу њених вредних слојева, одраза света пред пуцањем.

ТВ режија: Андреа Ада Лазић

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње