Црква Светог Петра – изазов рестаурације монументалног крова
У Ватикану ће у Цркви Светог Петра, бити урађена рестаурација монументалног балдахина. Радови би требало да буду завршени до краја године.
Балдахин се налази изнад главног олтара у Цркви Светог Петра, а рестаураторске и конзерваторске радове у потпуности финансира организација „Витезови Колумба", користећи стручност рестауратора из ватиканских музеја.
То је прва свеобухватна обнова ремек-дела Бернинија у последњих 250 година. Балдахин је украсни кров на трону, проповедаоници на споменицима, у црквама, првобитно је био прављен од броката.
У тој цркви балдахин наткриљује гроб Светог Петра, направљен је у периоду од 1620. до 1630. године, када је Папа Урбан Осми наручио од Ђан Лоренца Бернинија његово прављење за потребе апостолске гробнице.
„Све је у Цркви Светог Петра велико, па и наш изазов као последица тога. Само анђели на врху су четири метра високи. Током година створио се слој прашине, различитих честица, што нас присиљава да то темељно очистимо, водећи рачуна о свим деловима балдахина", изјавио је Алберто Капитанући, инжењер и реатауратор.
Четири велика испреплетана стуба на балдахину надахнута су мермерним стубовима који су окруживали гробницу Светог Петра у древној базилици. Она је на месту данашње Цркве Светог Петра, највеће на свету.
„Идеја за рестаурацију рођена је из свести да се бавимо нечим великим, то је апсолутна величина у уметности И историји, али и по својим димензијама. Не треба заборавити да је балдахин висок као десетоспратница", каже Пјетро Зандер из Одељења за рестаурацију у Цркви Светог Петра.
За потребе обнове постављају се специјалне мердевине које ће покрити висину балдахина од 29 метара, а током целог периода рестаурације одржаваће се предвиђене литургије.
Балдахин се сматра изузетно сложеним уметничким радом, користе се различити материјали: мермер, бронза, дрво, злато и гвожђе. На прављењу оног у Цркви Светог Петра радили су различити уметници и занатлије, предвођени главним архитектом у Риму тог доба, Франческом Бороминијем.
Коментари