среда, 19.10.2022, 16:57 -> 15:35
Извор: РТС, RT, Твитер
Хиперреалистична скулптура Исуса Христа по моделу Торинског покрова изложена у катедрали у Шпанији
Чувени Торински покров, ланена тканина за коју неки верују да је њоме било увијено тело мртвог Исуса Христа, послужило је вајарима да на основу њега израде хиперреалистичну скулптуру Христа која је тренутно изложена у катедрали у Саламанки у Шпанији.
Скулптура Христа урађена по моделу Торинског покрова израђена је од силикона, латекса и људске косе, а акценат је на ужасним Христовим ранама.
Изложба, названа „Мистериозни човек“, отворена је прошле недеље, после 15 година мукотрпног истраживања групе уметника, предвођених кустосом Алваром Бланком, преноси Новинска агенција Свете столице.
Бланков тим је скулптуру израдио по Торинском покрову, ланеној тканини откривеној у средњем веку за коју неки тврде да је погребни покров самог Исуса, док други тврде да је у питању фалсификат.
Модел је тежак око 75 килограма и приказује Исуса одмах по скидању са крста, повијених рамена, са модрицама од ношења крста, и ранама од бичевања, крваве главе од круне од трња. Бок му је оштећен и видљиви су трагови ексера на рукама и ногама.
За разлику од неких традиционалних приказа Исуса, на моделу нису изостављене гениталије.
„Веома ми се допао рад“, рекао је за Ватикан њуз бискуп Хосе Луис Ретана из Саламанке. „Истина је да кад станете пред овакво дело које је тачан приказ како је Исус патио и умро, да то оставља снажан утисак.“
Бискуп је додао да иако је слика Исуса „најзаступљенија у целој историји“, нико се до сада није „усудио да направи овако хиперреалистично тело“.
Мада Торински покров пружа довољно трагова о Исусовим мерама, структури лица и коначном положају када је скинут са крста, Католичка црква није ни потврдила ни оповргла његову аутентичност.
Торински покров и даље предмет расправа научника
Током протеклих деценија платно дугачко 4,4 метра и широко 1,1 метар више пута је проучавано. Према једној теорији, направљено је у средњем веку и лажно представљено као покров у који је умотано Христово тело скинуто са крста. Неки чак тврде да је покров био дело фалсификатора и убице који је признао злочин.
Историјски подаци о покрову датирају из 15. века. Тако је забележено да је ово ланено платно које се једно време налазило у капели у Шамберију, престоници региона Савоја, 1532. године оштећено у пожару. Кап отопљеног сребра са ковчега произвела је симетрични отисак кроз слојеве пресавијеног покрова, а монахиње су покушале да поправе штету помоћу закрпа.
Емануел Филибер, војвода од Савоје, 1578. године наредио је да се покров из Шамберија пренесе у Торино, где се и данас налази.
Тренутни став Цркве, који је изнео папа Фрања 2013. године, је да је плаштаница „икона“ која „нас позива да духовно доживимо Исуса из Назарета“.
Ни научна истраживања током година нису успела да дају јасне одговоре. Један тим истраживача је 2017. закључио да је тканина умрљана крвљу некога ко је „претрпео насилну смрт“, да би друга група научника годину дана касније бацила сумњу на њихов закључак.
Научни консензус од касних осамдесетих био је да је покров стар око 700 година, али истраживања објављена скоријег датума поново га датирају у време Христове смрти.
Коментари