Читај ми!

Јасмина Трумбеташ Петровић 30 година на оперској сцени – са сваком улогом се расте

У Народном позоришту у Београду, концертом „Све моје хероине“, Јасмина Трумбеташ Петровић обележава 30 година рада. О наступима у иностранству, успеху који траје три деценије и веровању у себе од самих почетака, чувени сопран говори за РТС.

Оперска дива Јасмина Трумбеташ Петровић, у интервјуу за РТС, истиче да је расла заједно са београдском публиком, те да на оперским представама примећује све више младих људи, али и да је све више странаца у публици: „Имамо пуно људи средње генерације који обожавају оперу и долазе на представе, умеју да награде. Имате и пуно људи који први пут дођу на представу, ви то видите по аплаузу. Приметила сам да у задње време, пошто је Београд пун странаца, да је међу публиком све више Руса, из Кине, Кореје“.

Обележавате 30 година каријере, шта је пресудно за успех који траје три деценије?

– Када сте млади и када почињете не знате баш све одговоре, може се рећи да нисте сигурни у себе, да можда и не верујете у себе, да се тражите, али из ове перспективе, најспресуднија је психичка стабилност, вера у себе, да вам се снови остварују. Предиспозиција је свакако таленат за овакву врсту професије, али наравно поред талента, 90 одсто је рад. Сваком новом улогом ја сам расла, стасавала и надограђивала се и учила нешто ново.

– Није певање пуко певање, оперско певање захтева целог човека, ви морате да волите то што радите као и сваки посао, али певање је посебно поље у људском бићу које морате да негујете, јер је глас живи инструмент. Према томе, млади људи би, пре свега, требало да крену на тај начин да оспособе свој вокални апарат, а да онда буду посвећени томе што раде, да на сваком концерту раде студиозно и да уживају у томе што раде.

Који наступ највише памтите и зашто?

– Када смо имали представу Аида у Виминацијуму, то је заиста био један спектакл, пуно људи је било и специјално се правила сцена. Одушевио ме је наступ у Сеулу, у Кореји, где сам певала Мадам Батерфлај пред 4.000 људи и та акустика, та посвећеност и оркестар, заиста је било дивно. Затим, моја гостовања у Аустрији, Румунији, чак Словенији када сам певала Моћ судбине. Чак и овде, нисам била свесна овација, колико је то дирнуло публику.

Ко су за вас хероине?

– Оне које је стварао Верди и Пучини. То сам у својој каријери највише певала и не бих сад могла посебно да издвојим једну од њих, али моје хероине су свакако Адријана Лекуврер, Мадам Батерфлај, Тоска и Амелија и Леонора у Трубадуру са којом сам почела и у Моћи судбине. И Турандот, премијера која је била 2022. године. Све су то моје хероине које сам ја у неком тренутку стварала на сцени и са којима сам се измештала из реалности.

На концерту поводом јубилеја биће и гост изненађења, можете ли да нам откријете ко ће то бити?

– Овог пута, моји гости на сцени биће Снежана Савичић Секулић сопран и Драгутин Матић баритон. Дириговаће маестро Александар Којић,  оркестром Опере Народног позоришта.

петак, 22. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње