Фолксваген продао више кобасица него аутомобила
Немачки аутомобилски гигант објавио је да је прошле године продао рекордан број кобасица. Истовремено, продаја аутомобила пада. Те две вести сведоче о омиљености каривурста и кризи најважније гране немачке индустрије.

Каривурст је култна улична храна у Немачкој – кобасица са посебним кечапом и много карија. Уз то одлично иду лук и помфрит.
Једнако је легендаран каривурст у радничким кантинама аутомобилског гиганта „Фолксвагена“. Нешто као ћуфте из ресторана у „Икеи“. Није чудо да је „Фолксваген“ одавно почео да продаје кобасицу и у супермаркетима.
Ипак, вест звучи бизарно – „Фолксваген“ је прошле године продао више кобасица него аутомобила. То говори о популарности њиховог каривурста, али и о кризи немачке аутомобилске индустрије.
Како је саопштено, прошле године је концерн из Волфсбурга продао 8,5 милиона порција кобасице у тридесетак кантина и киоска, као и у супермаркетима. То је око двеста хиљада више него у 2023. години, која је такође била рекордна.
Да се буде сасвим поштен, није све каривурст. Рекорд се приписује томе што је палети пре пар година додат хот-дог из производње „Фолксвагена“.
Истовремено, прошле године је продато свега 5,2 милиона возила с логотипом Фолксвагена.
Ако је за утеху, када се рачунају све марке које припадају концерну – рецимо Шкода, СЕАТ, Ауди, Порше, Ламборгини – продато је девет милиона комада, што је ипак више од броја кобасица. Али и та бројка је пала за 2,3 одсто у односу на годину раније.
Жесток пад профита
Уједно је саопштено да је „Фолксваген“ прошле године зарадио 12,4 милијарде евра, што је за њих скандалозан пад од 30 процената. И то иако се укупни обрт повећао на 345 милијарди.
Разлог за пад профита је велики пад на кинеском тржишту, као и велика улагања, рецимо у нову „Аудијеву“ фабрику у Бриселу.
Запослене по колективном уговору за сада може да радује што ипак добијају бонусе за прошлу годину и то по 4.800 евра. То добија око 120.000 запослених у Немачкој.
Преживеће са милионским платама некако и шефовски спратови концерна који се, према писању агенције ДПА, за ову и идућу годину одричу око 11 одсто својих примања.
Невоље тек долазе, пошто је „Фолксваген“ крајем прошле године, уз велике протесте запослених па и политичара, најавио да ће до 2030. укинути 35.000 радних места у Немачкој. То је први пут у историји да аутомобилски див отпушта људе.
То је уједно цех за посртање немачке ауто-индустрије која је и даље извозни мотор целе економије. Али, конкуренција је све јача, посебно на пољу електричних аутомобила, а глобални послови трпе и због царинских ратова које сада опет иницира Доналд Трамп.
За каривурст не брините
Што се тиче кобасице, ту сви могу мирно да спавају. Најављено је да „Фолксваген“ планира да уведе нове врсте кобасица у кантинама као и у супермаркетима махом у Доњој Саксонији, покрајини где се налази Волфсбург.
Уосталом, с тиме више нема шале. Када су пре пар години повукли каривурст из једне од десетина својих кантина – дигла се велика медијска прашина. Јавио се чак и бивши канцелар Герхард Шредер који се увек представљао као човек из народа да подсети како је кобасица „радничка чоколадица за снагу“.
„Фолксваген“ је почео с производњом каривурста још 1973. године. Производи га месара коју је основао концерн. Каривурст чак има и продукциони број, као што га има сваки делић аутомобила. Тај број је 199 398 500 А.
Коментари