петак, 28.11.2025, 13:36 -> 15:25
štampajУзрок појаве одрона на путу
Падавине и ниске температуре могу да покрену и одроне. Пре четири дана на Ибарској магистрали обрушила се велика стена и пала на аутомобил у покрету. Том приликом није било повређених. Наша екипа је пре новог снежног талас обишла једну критичну деоницу у пријепољском крају.
Ужички путари одржавају око 700 километара мреже државних путава у шест општина Златиборског округа. Међу најопаснијим, због појаве одрона, је деоница од Пријепоља према црногорском приморју, поготово у зимском периоду.
Ален Мушовић, шеф службе за одржавање "Путеви" Ужице, каже: "Kада температура осцилира око нуле, увек постоји могућност од одрона. Са велике висине може да се обруши и велики камени блок, који може бити преко десет кубика. У тим ситуацијама, по добијању информације, наше екипе одмах излазе на лице места, небитно за доба дана, да ли је то поподне, увече, државни или верски празник, одмах приступају прво обезбеђењу локације адекватном саобраћајном сигнализацијом, а често и светлосном."
Ипак, немогуће је да путари у сваком тренутку буду на месту одрона. Возачи најчешће обавесте полицију, али би могли да испоље и солидарност на друму. Ево, и у оваквим непредвиђеним околностима на путу можемо и сами, пре доласка надлежне службе, помоћи другим возачима тако што ћемо бар најосновије камење уклонити за пролаз.
Након десетак минута на место одрона стигао је путар, који свакодневно дежура на овој деоници.
Џемал Kозица, "Путеви" Ужице, додаје: "Што се тиче одрона, кад је киша, учесталих одрона има доста, значи одржавам деоницу магистралног пута од ове Бадрове воде, до Барског моста. Тако има негде одрона, негде нема и тако."
Сам не може да уклони тешко камење, али уз помоћ колега одрон је брзо склоњен са пута. Опасност увек постоји, јер је тај пут грађен пре пола века. У последње четири године, по налогу Путева Србије, уређена је реконструкција више од десет најкритичнијих локација, а трајно решење је армиранобетонска галерија.
Ален Мушовић, шеф службе за одржавање "Путеви" Ужице, објашњава. "Налог смо добили од Путева Србије, коришћене су савремене методе, попут бушених шипова за фундирање темеља, а изнад пута су направљене јаке армирано бетонске греде. Тако да камен који падне са велике косине прелеће преко ове галерије. Нема опасности за одвијање саобраћаја. То је врста једног потпорног тунела."
Уколико добију налог за изградњу нових галерија, које су изузетно скупе, Ален каже да ће ужички путари тај посао урадити. До тада, на тој критичној деоници, возачима се саветује да поштују прописану брзину, услове саобраћаја и већу опрезност у вожњи.
Коментари