Читај ми!

Нова подршка пољопривредницима – кол-центар даје одговоре, упутства и убрзава исплате

Центар за информисање о подстицајима у пољопривреди отворен је у Управи за аграрна плаћања. Брзе одговоре и основне информације пољопривредници ће добијати путем кол-центра, док ће се сложенији проблеми решавати директно, уз помоћ службеника Министарства пољопривреде. Нови ресорни министар наводи да је циљ Центра да се помогне произвођачима који се нису снашли у систему Е-аграр, као и да се убрза исплата субвенција и учини процес транспарентнијим.

Округло па на ћоше – тако је министар описао одговоре које су пољопривредници често добијали када им је недостајао неки документ или информација о томе како да уложе жалбу, региструју газдинство или приступе субвенцијама.

У кол-центру, у коме тренутно ради десет службеница, биће доступна брза упутства и сервисне информације. Од априла ове године одговориле су на више од 22.000 питања.

Значај кол-центра

Владимир Симић, пољопривредник из Кулича код Смедерева, сматра да ће ова новина највише помоћи старијим члановима газдинстава.

"Као пољопривредници, највише се информишемо преко друштвених мрежа, платформе Е-аграр, Инстаграма, Фејсбука и преко пољопривредних саветодавних служби", наводи Симић.

Милица Јанковић из Пољопривредне саветодавне и стручне службе (ПССС) у Младеновцу објашњава да постоји велики и снажан теренски апарат, али да неке ситуације не могу да се реше јер службе немају приступ свим базама података, што додатно истиче значај кол-центра.

"Најчешћа питања су: када ће бити објављени јавни позиви, зашто нисам добио новац, а комшија који је конкурисао три дана после мене јесте. Нису сви довољно вешти да прате електронску управу, платформу Е-аграр и обавештења која стижу на мејл", објашњава Јанковићева.

Буџет никад већи, више се очекује

Министар Драган Гламочић поручује да Центар за помоћ пољопривредницима није класичан шалтер, већ место за комуникацију на вишем нивоу. Додаје да ће службеници који се баве решавањем већих проблема своја запажања о честим препрекама преносити Министарству.

"Не сме да остане само телеграмски одговор да је предмет у раду. Мора се објаснити шта то значи, када треба да се одустане од захтева и зашто је то важно. Људи често не означе потребно поље и због тога не могу да добију средства", истиче Гламочић.

Додаје да је аграрни буџет никада већи, али и да је незадовољство велико, јер "људи увек очекују више". Решење за боље коришћење субвенција види у унапређеној комуникацији и ефикаснијем раду службеника.

"Критиковао сам их већ првог дана када сам ступио на дужност, 16. априла. Проценат реализације буџета, односно исплаћених средстава, био је 14 одсто. Данас их могу похвалити, сада је то 32 процента. За три недеље исплаћено је 18 одсто, а за претходна три и по месеца само 14 одсто", наводи министар.

Центар за сарадњу са пољопривредницима налази се у Булевару краља Александра 84, а помоћ је доступна сваког радног дана од 7.30 до 15.30 часова.

субота, 10. мај 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом