Признање за тунел "Иришки венац" на светској конференцији о подземним конструкцијама
Међународна конференција о тунелима и подземним конструкцијама одржава се у Центру Сава уз присуство великог броја стручњака из те области. Сваке године та светска организација додељује награде за достигнућа у тој индустрији. Србија, као домаћин, ван конкуренције, ове године добила је специјално признање за тунел "Иришки венац" за допринос тунелоградњи.
Тунелске цеви "Иришког венца", будућег најдужег тунела у земљи, биће пробијене до краја године, најављују из Коридора Србије. Тунел дуг 3,5 километара гради се по највишим међународним стандардима. На ауто-путевима у Србији тренутно има 19 тунела, укупно дугих 33 километара.
"Тунели представљају најкомплексније, рекла бих, грађевинске подухвате нашег времена. Они су израз врхунског инжењерског, знања, технолошког напретка, али и стратешке одлуке једне државе да улаже у повезивање, у развој у безбедност, а тиме и у будућност", каже Александра Софронијевић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Како је истакла, Србија се налази у периоду најинтензивније изградње саобраћајне инфраструктуре у својој савременој историји.
Стручњаци из тунелоградње, из целог света први пут у Београду, дискутују о пројектима у региону – одрживим решењима, безбедности, дигиталним технологијама, енергетским тунелима и изградњи београдског метроа.
"Србија сада креће са инвестицијама и повезивањем региона. И јако је важно да доведемо светске стручњаке јер ми имамо одличне инжењере", сматра Сања Златанић, потпредседница српског огранка Међународног удружења за тунеле и подземне конструкције (ИТА).
Како је додала, важно је поделити искуства у вези са пројектовањем, изградњом тунела и подземних објеката, нарочито у вези са сигурношћу тих објеката.
За награде конкурисало више од 100 пројеката
Владимир Маџаревић из "Мостоградње Инг" истиче да је та компанија високо котирана у процесу тунелирања, истичући да има и велико искуство у другим методама извођења, попут нове, аустријске методе.
"Што се тиче машина за пробијање тунела (ТБМ), још смо у повоју, али сакупљамо искуство и врло брзо ћемо бити високо котирани у вези са радовима са тим машинама", додаје Маџаревић.
Више од 100 пројеката конкурисало је за награде међународног удружења за тунеле и подземне конструкције. Од 25 финалиста, стручни жири изабрао је најбоље у седам категорија.
Андреа Пигорини, председник Међународног удружења за тунеле и подземне конструкције (ИТА), каже да сваке године награде те организације препознају најистакнутија достигнућа у подземном инжењерству широм света.
"Реч је о најистакнутијим пројектима, најнапреднијим технологијама, опреми, најиновативнијим материјалима и најперспективнијим младима у тунелоградњи који представљају будућност наше професије", наводи Пигорини.
Тренутно се у Србији, у различитим фазама, гради око 480 километара ауто-путева и брзих саобраћајница. У припреми је још више од 850 километара уз изградњу нових тунела који ће представљати техничка и логистичка достигнућа на европском нивоу.
Коментари