Од центра Београда до Сурчина за пола сата – како ће изгледати пруга која ће водити до Националног стадиона
Иако је Експо тек за четири године, припреме су већ почеле. Између осталог, планира се изградња пруге која ће повезивати Земун поље и Национални стадион.
Када буде изграђен део пруге између Земун поља и Националног стадиона, путници ће од центра града до Сурчина стизати за пола сата. Возови ће од станице Београд центар ићи брзом пругом до Земун поља, а одатле ће се одвајати део који води до Националног стадиона.
"Брзу пругу за Нови Сад прелазимо са једним надвожњаком. Иза тога, прелазимо ауто-пут Е-70 до зоне аеродорома, имамо стајалиште и пролазимо кроз насеље Сурчин. Имаћемо, такође, стајалиште Сурчин и долазимо до локације Национални стадион, где имамо станицу", објашњава Анита Димоски, в. д. помоћника министра за железнице и интермодални транспорт.
Које станице су планиране
На деоници од 18 километара, планиране су станице Земун поље и Национални стадион и стајалишта Сингидунум, Аеродором Београд и Сурчин.
Пругом, која ће имати два колосека и која ће бити искључиво за путнички саобраћај, саобраћаће пет нових гарнитура возова, који ће моћи да се крећу брзином од 120 километара на сат.
Пруга ће бити опремљена најсавременијим сигнално-сигурносним уређајима, а дужина перона, доступност и остале техничке карактеристике усклађене су са еверопским стандардима.
На траси ће бити више инжењерски захтевних деоница.
"Када излазимо из насеља Сурчин, ту је надвожњак од километар и сто, који треба да превазиђе висинску разлику. Наилази се на канал Галовица и на магистрални пут, који је пуштен, Сурчин – Нови Београд. Иза тога, наилазимо на далеководе и идемо испод њих. Битно је истаћи да доње Сурчинско поље половимо и искоришћавамо простор, тако што трасу пруге водимо уз магистрални пут Нови Београд – Сурчин", каже Димоски.
Требало би да до краја године буде урађена планска документација. Идејни пројекат и грађевинске дозволе до лета 2024. године, када се очекује почетак изградње пруге.
Коментари