Када је дете у највећем ризику да постане жртва саобраћајне несреће
Уочи почетка нове школске године безбедност деце је на првом месту. Посебну пажњу треба да обрате родитељи ученика трећег и четвртог разреда основне школе, јер деца тог узраста мисле да су већ довољно одрасла и да знају саобраћајна правила, па постају мање опрезна, каже за РТС Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Дамир Окановић каже да је то узраст када се деца мало опусте, када сматрају да знају све што треба да знају о саобраћају и улазе у неку рутину.
"А управо та рутина може да буде јако опасна. Дакле, молим вас, подсетите децу на неке опасне ситуације, питајте како ће се понашати на одређеним тачкама које су критичне на путу до школе и скренете пажњу на електрична возила, која су све више на нашим улицама а бешумна су, због тога што многа деца више не гледају лево и десно већ се ослањају на оно што чују, а електрична возила се не чују", рекао је Окановић.
С друге стране, родитељи мале деце треба да разговарају са њима, да им објашњавају да не претрчавају улицу ако виде неког другара па хоће да се поздраве с њим.
Када је реч о возачима, они морају да знају да свако прекорачење дозвољене брзине у зони школе, од 30 километара на час, смањује могућност да дете преживи саобраћајну незгоду, али и да је ви избегнете чак и ако до ње дође грешком детета.
Препоручује родитељима да деци купе ранчеве јарких боја и патике које одбијају светло јер каже да је битно да дете буде што уочљивије, посебно у вечерњим сатима и тако се смањи могућност да учествује у саобраћајним незгодама.
Које новине доноси нови закон о безбедности у саобраћају
Нови закон о безбедности у саобраћају још није прошао скупштинску расправу, али доноси три важне новине. Предвиђа одузимање возила онима који у кратком периоду направе два пута најтеже прекршаје, до окончања прекршајног поступка. Нови закон регулисаће питање електричних тротинета, и најбитније је да ће им бити забрањено кретање тротоарима и осталим пешачким површинама, наводи Окановић.
Спушта се и старосна граница за професионалне возаче и генерално се поједностављују критеријуми. У мањку смо са бројем професионалних возача и држава је практично принуђена да то учини, рекао је Окановић.
Коментари