Вештачка интелигенција и медији одмеравају снагу – новинари засад у вођству
Експерт за дигиталне медије Павле Златић рекао је за РТС да вештачка интелигенција медијима може да олакша посао, попут обраде података, али да још не може да замени новинаре и уреднике. Слађана Коматина из ЦЕСИД-а истиче да грађани престају да читају медије који шире лажне вести и дезинформација, као и да су млађи окренути дигиталним издањима.
Вештачка интелигенција и медији, да ли они иду заједно и у Србији – одговор на то питање је прошле недеље од грађана тражило више од сто медијских стручњака, новинара, уредника, програмера и ИТ инжењера.
Павле Златић изјавио је за РТС да смо у тренутку када се у свету, као и у Србији, постављају питања и одмеравају снаге вештачке интелигенције и медија.
Златић објашњава да велике светске редакције годинама користе предности вештачке интелигенције, али улажу много у податке и развој. "Друштвене мреже су данас велики информативни извор за грађане у Србији, али сећам се да је пре покретања било оклевања међу грађанима", каже Златић.
Истиче да су ставови у свету подељени – неке редакције су пригрлиле вештачку интелигенције и слажу се да је потребна пуна транспарентност, док се друге изричито противе упливу те технологије у медијску сферу.
"Вештачка интелигенција може у медијској сфери да замени ‘пешачке’ послове, попут прекуцавања интервјуа, обрада велике количине података. Лидери индустрије за сада не виде да ће заменити новинарско-уреднички знање – шта је тема и вест. Постоји безбедност засад за стручњаке у медијима", наводи Златић.
Будућност у подкасту
Слађана Коматина из ЦЕСИД-а изјавила је пак да грађане у Србији, према њиховом истраживању, највише интересују теме из области спорта, здравља, као и вести које су везане за њихово окружење.
"Србија прати глобалне медијске трендове у окретању ка диџиталу, иако су традиционални медији најпопуларнији и најдоступнији. Млађи се пак окрећу друштвеним мрежама и онлајн медијима", прича Коматина.
Према њеним речима, Фејсбук у Србији је и даље доминантна друштвена мрежа, бележи се и раст коришћења Тиктока међу младима, а сваки пети становник слуша подкаст. "Подкаст у медијској сфери има будућност и све је заступљенији у земљи“, наводи Коматина.
Коматина наводи да чак 38 одсто испитаника наводе да су лажне вести и дезинформације главни разлози зашто престају да читају поједине медије.
Коментари