Читај ми!

Обавеза испоруке и обавеза понуде у Европи

Ширење дигиталне земаљске телевизије (DTT) у Европи довело је, уз неке изузетке, до повећања броја програма који се квалификују за статус „обавезне испоруке“ на Pay TV мрежама у региону. Слично томе, правила обавезе понуде која налажу оператерима програма да своје услуге ставе на располагање за испоруке такође су додате у националним легислативама, наводи се у извештају Screen Digesta.

Овај извештај разматра како се правила обавезе испоруке примењују широм Европе, укључујући ту и недавне као и планиране промене. Финансијске импликације обавезе испоруке - нарочито питања плаћања - које врше оператери мрежа и програми једни према другима такође су предмет разматрања.

Ширење DTT довело је до повећања броја програма који се квалификују за обавезну испоруку у неколико европских земаља. На неким тржиштима законодавци су смањили број програма који се обавезно испоручују.

Комерцијални програми који се обавезно испоручују можда ће хтети да искористе ову прилику и да се одлуче да више не буду у тој групи за обавезну испоруку, при чему се излажу ризику да их оператери избаце из свог распореда или да им дају мање повољно место у EPG (електронски програмски водич).

На једном броју европских тржишта на снази су прописи који се односе на обавезу понуде. Међутим, они се примењују само на премијум програме (неке врсте обавезе понуде „на велико") у западној Европи. У средњој и источној Европи, где оператери програма у многим случајевима ограничавају програме на одређене платформе, обавеза понуде представља велико питање.

Важни елементи:

  • Земље у региону следиле су пример ЕУ и израдиле листе програма који су обавезни за оператере Pay TV.
  • Прописи не регулишу накнаде за испоруку, иако су оне све присутније јер емитери покушавају да створе нове моделе прилива прихода.
  • Број програма који се обавезно испоручују на листама европских земаља креће се од два па чак до тридесет.
  • Популарни програми све чешће се одлучују за то да се на њих не односи обавеза испоруке како би могли да добију накнаду за испоруку - што ради велики број емитера у САД-у.
  • Уређујући конкуренцију, законодавци су увели прописе о обавези понуде у неколико земаља, углавном тако да важе за водеће оператере премијум паy програма.
  • Многи оператери програма у средњој и источној Европи имају програме који су доступни само на одређеним платформама, чиме се обавеза понуде претвара у велико питање.

 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. септембар 2025.
19° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом