среда, 11.01.2012, 08:20 -> 08:28
štampajГледаоци све избирљивији
Истраживање које се бавило проучавањем понашања потрошача и њиховог односа према ТВ и радију које је спроведено у Уједињеном Краљевству доноси закључак да гледаоци желе промену традиционалног приступа ТВ-у. Они су незадовољни недостатком могућности приступа садржајима, каже се у истраживању специјализоване агенције за маркетинг Red Bee Media која је огранак глобалне аналитичке мреже компаније „Tomorrow Calling“, чији је циљ да сачини слику медијског света до 2020. године.
Неки од кључних закључака су:
- 71% гледалаца жели слободу у избору садржаја програма и времена када би тај садржај гледали;
- 45% жели да има приступ свим емитованим епизодама свог омиљеног програма;
- 39% жели да и после шест месеци може да погледа пропуштене емисије и програме;
- 34% је заинтереовано да има multi-room wireless приступ садржају на било ком екрану;
- 33% жели комплетиран распоред живог ТВ програма који може да се погледа накнадно.
Колико је телевизија ушла не само у наше домове него и у наше главе, сведочи чињеница да је више од једне петине (21%) испитаника буквално фрустрирано кад не могу да имају приступ ТВ програму Уједињеног Краљевства јер су у иностранству. Више од половине британских потрошача сматра да садржај програма мора бити објављен у исто време широм света (57% хоће филмове, 43% ТВ). 46% мисли да би нелегално преузимање било знатно смањено уколико би било могуће да се плати гледање нових ТВ серија из других земаља, а при том да се датум објављивања појави истовремено и у Уједињеном Краљевству.
Данашњи провајдери ТВ платформи могли би да се суоче са великом конкуренцијом ОТТ провајдера: скоро једна трећина (31%) поторшача била би заинтересована за нове пакете преко повезане ТВ у случају када би имали могућност да селективно примају само жељене канале, а не и оне остале за које немају интересовања а принуђени су у пакету. Једна трећина (33%) ТВ претплатника би размотрила да смањи или откаже претплату уколико би постојала јефтинија могућност да примају филмове; осталих 33% би учинило исто уколико би могли да гледају ТВ без реклама.
„Гледаоци прате ТВ и филмове више него икад раније и јасно је да ће наша индустрија наставити да се озбиљно мења. Резултати показују да су гледаоци све осетљивији на то шта, када и како нешто могу да гледају и да су циничнији више него икад када је реч о тренутној понуди.", каже Бил Патрицио, извршни директор Red Bee Media. „Ово истраживање наводи нас да пажљиво слушамо шта будући потрошач има да каже и да се запитамо да ли његова очекивања имају утицаја на нашу агенду када је реч о иновацијама."
После свега реченог, остаје питање да ли телевизија утиче на гледаоце или тај однос стоји и у повратном смеру.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар