Читај ми!

Биг биг бенд – Маx Greger Big Band

Макс Грегер (1926 – 2015) био је познати немачки џез музичар, саксофониста, кларинетистам композитор, аранжер, биг бенд лидер и диригент, широко поштован због свог доприноса биг бенд и џез сцени, посебно током 1950-их и 1960-их, првобитно у свингу и биг бенд музици, а касније и џез фузији. Снимио је преко 150 албума у џез и поп музици, са каријером која је трајала неколико деценија. Такође је радио као композитор и аранжер за друге уметнике и бројне филмове. Његова музика је премостила јаз између традиционалног џеза и модерних џез утицаја тог времена.

Рођен у Минхену и одрастајући у музичком окружењу, рано је показао интересовање за музику,  учећи саксофон и кларинет, развивши своје вештине и страст према џезу. Његово интересовање је посебно пробудила свинг ера, која је у то време добијала на замаху у Европи.

После Другог светског рата Грегер је постао кључна фигура у обнови немачке музичке сцене и  поновног оживљавања џеза у Европи, где су немачки музичари прилагођавали америчке џез стилове и укључивали сопствене регионалне утицаје. Грегерова свестраност као  инструменталисте и аранжера омогућила му је да напредује у овом окружењу. 1948. године основао је свој први секстет са Хугом Штрасером. 1959. године његов оркестар је био први западни оркестар који је наступио на турнеји по Совјетском Савезу. 1963. године окупио је оркестар за немачку ЗДФ телевизију.

Стекао је популарност као бендлидер, а његов оркестар је био истакнута фигура немачке музике, поставши један од најпопуларнијих и најутицајнијих џез оркестара у Немачкој – са честим наступима на телевизији и на великим догађајима, на којима су свирали мешавину свинга, џез стандарда и модерног џеза, често са висококвалификованим музичарима. Успех оркестра није дошао само захваљујући одличним наступима, већ и Грегеровој способности да аранжира музику која је била приступачна и “мејнстрим” публици и љубитељима џеза. Његови оркестарски аранжмани били су познати као углађени и енергични, али и пуни душе.

Током 1970-их и 1980-их, Грегер и његов оркестар почели су да укључују елементе џез фузије у своју музику, мешајући традиционални џез са утицајима рока и фанка. Овај период обележио је промену у стилу, експериментисање са савременијим звуцима, што је привлачило млађе генерације и одржавало његову музику свежом и релевантном, чинећи велики утицај на касније генерације немачких џез музичара.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом