недеља, 06.07.2025, 21:35 -> 16:43
štampajЖене у музици
Репродуковаћамо албум „So French” (Тако француски) који је објавила издавачка кућа NoMadMusic 2016. године. Виолинисткиња Стефани-Мари Деган и пијанисткиња Кристи Жилијен направиле су одабир дела петорице истакнутих француских композитора у жељи да дочарају богату палету француског романтичарског репертора, повезујући их са остварењима са почетка двадесетог века. Реч је о композицијама Камија Сен-Санса, Сезара Франка, Ежена Исаја, Жила Маснеа и Мориса Равела која у њиховом извођењу добијају, како то критичари истичу, „лирску осетљивост, експресивну дубину уз беспрекорно балансиран музички дијалог”.
Занимљиво је да су уметнице, које су се спријатељиле током студентских дана на Конзерваторијуму у Паризу где данас раде као професорке, пронашле занимљиву везу између композитора и извођача које су уврстиле у програм издања, а које све повезује управо ова високошколска институција. Наиме, Сен-Сансова Интродукција и Рондо капричозо опус 28 из 1863. године посвећена је Паблу де Сарасатеу који се школовао на тада основаном париском Конзерваторијуму. На овој инстутуцији је радио Сезар Франк који је своју Сонату за виолину и клавир посветио Ежену Исају, уметнику који се после студија у родној Белгији, усавршавао се на париском Конзерваторијуму. Жил Масне и Морис Равел су такође похађали ову престижну институцију.
Уредница Ирина Максимовић Шашић
Коментари