Студио Славенски – Пеленгиријске и друге лудорије
Радио Београд 2 и Сокој настављају циклус концерата Студио Славенски и у сезони 2025/26. године. Једном месечно (сваког последњег четвртка) концерти се одржавају у Легату Јосипа Славенског, уз директне радијске преносе.
На првом концерту, 30. октобра у 19 часова, програм под називом „Пеленгиријске и друге лудорије” извешће:
Наташа Јовић Тривић, мецосопран
Александар Ружичић, флаута
Магдалена Ранчић, контрабас
Марко Богдановић, клавир
Одабрана музичка дела у оквиру овог пројекта представљају бисере домаћег композиторског стваралаштва уметничке музике. Кроз различите камерне саставе пружају несвакидашњи колорит, јединствен музички језик композитора и занимљив наратив ‒ од влашке басме до шаљивих текстова Пеленгиријских лудорија ‒ пријемчив широком аудиторијуму слушалаца
Програм:
Љубица Марић:
Чаробница, мелодијска рецитација за глас и клавир (стихови: Публиjус Вергилиjус Маро)
Олга Јанковић:
Бестежинско стање, за флауту, контрабас и клавир
Милорад Маринковић:
Фрула, за глас, флауту и клавир (стихови: Момчило Настасијевић)
Иван Бркљачић:
Лили Лалауна, за глас и клавир (стихови: Иво Андрић)
I Поносита Лала; II Љупка Ала; III Упорна Ана; IV Интерлудијум
V Заводљива Нали; VII Скромна Лани; VIII Мирна Анали; IX Сама Ила; X Бритка Алауна; XI Дволична Алилана; XII Љутита Налу; XIII Висока Нала
Драшко Аџић:
Вуна, игла, канап, кости, три влашке бајалице за флауту и клавир, I став
Владимир Трмчић:
Пеленгиријске лудорије, циклус песама за глас, флауту, контрабас и клавир (стихови из кинеске лирике)
I Сутонско уздарје; II О, зашто; III Мој живот; IV Сумраков поклон; V У сумрак;
VI Кубистички однос; VII Дар првога мрака
Мецосопран Наташа Јовић Тривић је првакиња Опере Народног позоришта у Београду. Соло певање је дипломирала, магистрирала и докторирала на ФМУ у Београду у класи проф. Радмиле Бакочевић. Добитница је бројних награда на домаћим и међународним такмичењима, као и признања као што су Златна значка Културно-просветне заједнице Србије (2018) и Златни беочуг (2022) за трајни допринос култури. Наступала је у водећим оперским улогама у делима Вердија, Бизеа, Маснеа, Понкијелија, Стравинског, Чајковског и других. Као концертни солиста извела је бројна вокално-инструментална дела сарађујући са водећим оркестрима и ансамблима у Србији и иностранству. Изузетно је посвећена промоцији српске музике и учествује у премијерним извођењима дела савремених домаћих композитора. Гостовала је широм Европе и активно се бави педагошким радом. Један је од оснивача Музичко оперско-тетарске организације МОТО, посвећене промоцији оперске уметности кроз иновативне сценске пројекте, едукацију публике и подршку младим уметницима.
Флаутиста Александар Ружичић ванредни јепрофесор на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу. Студије флауте завршио је на ФМУ у Београду (2002) у класи проф. Миодрага Азањца, специјалистичке студије камерне музике (2010) и докторске студије (2023) у класи проф. Горана Маринковића. Усавршавао се на мајсторским курсевима код еминентних флаутиста, а професионалну каријеру започео је као члан оркестара Народног позоришта и СО РТС-а, где је био соло флаутиста и пиколо флаутиста до 2012. године. Такође је био дугогодишњи члан Оркестра Исидоре Жебељан. Активан је као солиста и камерни музичар. Оснивач је Трија флаута „Миодраг Азањац” и коаутор више транскрипција за трио флаута. Остварио је бројне снимке за РТС и објавио два компакт-диска.Члан је више струковних удружења, укључујући МОТО. На ФИЛУМ-у, где је од 2022. у звању ванредног професора, тренутно обавља функцију шефа Катедре за дувачке инструменте.
Контрабасисткиња и музички педагог Магдалена Ранчић основне студије је завршила на ФМУ у Београду у класи проф. Небојше Игњатовића. Прва је жена дипломирани контрабасиста у Србији. Добитница је више награда, укључујући републичке и савезне награде, као и Новембарску награду града Београда. Усавршавала се у Италији код Антонија Шанкалепореа и завршила програме музичке педагогије у Риму. Била је члан и соло контрабасиста камерног оркестра „Jeunesses Musicales”, а од 1993. сарађује са бројним ансамблима у Србији, међу којима су Београдска филхармонија, Симфонијски оркестар РТС-а и Камерата Сербика. Активна је као камерни музичар, предаје у музичким школама „Јосиф Маринковић” и „Владимир Ђорђевић” у Београду, а њени ученици су добитници бројних награда. Чланица је жирија на домаћим и међународним такмичењима. Од 2020. до 2024. била је председница удружења ЕСТА-Србија. Чланица је ауторског тима удружења МОТО, са којим активно наступа.
Пијаниста и камерни музичар Марко Богдановић дипломирао је клавир на ФМУ у Београду, а тренутно је на докторским студијама камерне музике у класи проф. Људмиле Поповић. Добитник је награда на домаћим и међународним такмичењима у Паризу, Риму и Београду. Наступа као солиста и камерни музичар у Србији и иностранству, а издваја се наступ са оркестром „Станислав Бинички” у извођењу Моцартовог Концерта у де-молу. Сарађивао је са Опером Народног позоришта, ФМУ у Београду и Музичком академијом на Цетињу. Ангажован је као клавирски сарадник у музичким школама „Станковић” и „Маринковић” у Београду, а као званични сарадник учествовао је на бројним међународним такмичењима и фестивалима. Члан је удружења МОТО, са којим учествује у продукцијама опера и савремених музичко-сценских пројеката. Посебно се интересује за савремену музику, електроакустичке форме и музички театар.
Музичко оперско театарска организација – МОТО је независна уметничка организација основана 2015. године, посвећена продукцији и промоцији уметничке музике, опере и театра у Србији. Њен рад обележавају уметничка посвећеност, промишљени програми и активна подршка младим талентима. Кроз концерте, представе, семинаре и копродукције, МОТО негује уметничку изврсност и ствара простор за иновацију инспиришући публику и уметнике. Посебно место у раду организације заузима ангажман на увођењу деце и младих у свет уметности, као и на стварању приступачних културних садржаја за све друштвене групе. Пројекти организације МОТО, укључујући награђивану дечју оперу „Дечја соба” Миленка Живковића, доприносе очувању и развоју српске музичке баштине. Сарадња са признатим уметницима и институцијама из земље и иностранства сврстава МОТО међу значајне актере савремене културне сцене Србије.
Коментари