Традиционалиста или аутор који гледа у будућност?
Последња емисија јулског циклуса Како слушати музику, посвећеног симфонијама Јоханеса Брамса, доноси причу о последњој – четвртој. Уредница је Горица Пилиповић.
Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић
Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]
Као што је познато, Роберт Шуман је Брамса назвао Бетовеновим природним наследником, творцем великих симфонија. Он би требало да буде носилац бакље велике немачке традиције која као да се развија у великим скоковима од Баха преко Бетовена до Брамса. У супротном табору били су Лист, чију је музику Брамс мрзео, и Вагнер, којем се, пак, дивио, посебно опери „Мајстори певачи". Да ли је онда Брамс традиционалиста или аутор који гледа у будућност?
Коментари