Креативност у ери вештачке интелигенције, брендови постају институције којима се највише верује
Прогрес који би иначе трајао читав век, захваљујући вештачкој интелигенцији (АИ), догодиће се за само пет година, што ће значајно утицати на то како потрошачи посматрају брендове. Морамо бити спремни за улазак у еру вештачке супериорне интелигенције у наредних три до пет година, које ће бити веома бурне и хаотичне, речено је на Међународном фестивалу креативности "Кан лајонс 2025" који је окупио 12.000 учесника на 200 предавања, са више од 500 предавача из целог света.

Према речима Мустафе Сулејмана, извршног директора за вештачку интелигенцију компаније Мајкрософт, креативна индустрија доживеће велике промене развојем генеративне вештачке интелигенције.
„Развој вештачке интелигенције донеће, такође, снижавање трошкова производње садржаја и преплавиће дигиталну сцену бесконачним токовима генерисаног материјала.
Ово ће бити нов изазов за брендове који ће се питати - како се истаћи у маси сличног садржаја. Стандард квалитета ће ускоро достићи нове висине, што ће се одразити и на ПР који ће морати да оде на виши ниво када је реч о креирању прича које су прецизне и дубоко људске“, истакао је Сулејман на панелу Вештачка интелигенција и будућност креативности.
На фестивалу, водећи глобални стручњаци сложили су се у једном: креативност данас мора да се заснива на емпатији, искуству и аутентичности. Како је истакао Ричард Еделман, извршни директор агенције Еделман, последњих година сведоци смо таласа нестабилности: инфлације, технолошких скокова и општег губитка поверења у институције.
У таквом контексту, све више људи – посебно младих – окреће се брендовима не само због производа, већ због смисла, стабилности и осећаја припадности.
„У свету у којем чак 70 одсто Ген З припадника верује да им медији не говоре истину, а половина њих прескаче оброке како би саставила крај с крајем, брендови постају не само привредни субјекти већ и емотивне тачке ослонца. Зато су брендови данас институције друштва у које се највише верује, а одговорност за то поверење лежи на ПР-у. Људи више не траже само производе, већ нешто у шта могу да верују. Ова еволуција ставља комуникације у први план“, рекао је Еделман, први човек глобалне агенције Еделман, специјализоване за односе са јавношћу и комуникацијске услуге.
Ове године представници агенције Њу медиа тим (New Media Team), специјализоване за интегрисане комуникације, са великом пажњом испратили су предавања у Кану као и све најављене промене у свету комуникација и креативности.
Ово је, такође, била прилика да се ураде интервјуи са истакнутим говорницима и предавачима чија размишљања ће се наћи у првом издању Неw Медиа Теама-а које ће бити промовисано у оквиру Сајма књига 2025. Реч је о књизи посвећеној професионалцима, али и онима које занимају комуникације из угла стратегије, креативности, великих идеја и најбољих случајева из праксе о којима ће говорити нека од највећих имена глобалне индустрије.
Како се могло чути на фестивалу креативности, вештачка интелигенција прави велики искорак на свака два месеца. Ово значи да ће модели које данас користимо за годину дана бити готово 600 пута моћнији.
„Чврсто верујем да ћемо у наредне три године, готово неоспорно, ући у еру вештачке
супериорне интелигенције, и мислим да ће њене последице на наш свет, и на оно што раде компаније, бити дубоке. Зато као бренд, морате имати визију која инспирише - како да привучете најбоље запослене, тако и да изградите снажну базу потрошача. Ваша визија не мора да буде политичка. Сваки бренд треба да буде промишљен и да делује у складу са ситуацијом, али без компромиса по питању основних вредности и визије“, рекао је Дан Шулман, бивши председник компаније Пејпал и садашњи директор борда компаније Џаст капитал.
Коментари