Маестро Карло Понти ексклузивно за РТС: Захвалан сам оцу што ме је усмерио ка дириговању
Концерт који ће отворити 57. Бемус извешће Београдска филхармонија којом ће дириговати Карло Понти, чувени италијански диригент, у чијој биографији стоји да је био и диригент-сарадник Руског националног оркестра, а основао је и лосанђелески оркестар „Виртуози“ – ансамбл који истиче образовну вредност музике. Маестро Понти је био гост Београдске хронике.
Маестро Карло Понти већ је имао прву пробу са оркестром Београдске филхармоније, који се радује што ће извести сјајан репертоар под његовом диригентском палицом.
„Имамо сјајан репертоар Нина Роте и Ђакома Пучинија, али пре свега, извешћемо, и мислим да је то београдска премијера, свиту из филма Ла Страда који је режирао Федерико Фелини, а који је продуцирао мој покојни отац, Карло Понти. То је дивно дело и узбуђени смо што ћемо га извести пред београдском публиком на отварању Бемуса“, наглашава гост Београдске хронике.
Понти додаје да први пут сарађује са музичарима из Србије и ентузијазам који види код њих, учинио је да се одмах осети као да је код куће, и веома га надахњује сарадња са таквим професионалцима.
На концерту у четвртак публика ће најпре имати прилике да чује Симфонијски прелудијум Ђакома Пучинија, једно од његових првих великих дела намењених за оркестар које је компоновао као претечу оперским делима.
„Ту се већ види предивна лирика која прожима музику Ђакома Пучинија. Заиста феноменално дело за отварање фестивала и мислим да ће га публика одлично примити. Затим прелазимо на дело Нина Роте за контрабас и оркестар, са сјајним младим српским контрабасистом Страхињом Митровићем. Извешћемо Дивертименто кончертанте за контрабас и гудаче Нина Роте и завршавамо свитом из Ла Страде“, наводи диригент.
Мисија уметника – образовање публике и младих талената
Маестро Понти истиче и да је најважнији део каријере било ког музичара или уметника првенствено да публици донесе одређени интерпретаторски концепт који јој ће се допасти.
„Ако ја као музичар, као уметник, успем да надахнем публику која нема никакво знање о класичној музици, да се поново врати у концертну дворану, то значи да сам испунио своју дужност као уметник.“
Исто тако, сматра да музичари и уметници у целини треба да се одуже младим генерацијама и укључе у педагогију и образовање.
„Кад год имам прилику, учествујем у образовању младе публике и пружању подршке музичким талентима. Формирао сам оркестар у Лос Анђелесу који се зове Виртуоз и његова мисија је да пружи подршку младим музичарима и изучавању музике.“
Дириговање сестринска дисциплина филмској уметности
Понти наводи и да његова љубав према музици потиче од детињства јер је стално био окружен класичном музиком.
„Почео сам као врло млад да свирам, али мој отац, који је потајно желео да буде диригент, који је поштовао диригенте и ту професију, предложио је да се опробам у дириговању. И пробао сам пре много година и музичари у оркестру су добро реаговали на то и моји наставници дириговања такође, тако да сам захвалан оцу на томе што ме је усмерио ка овом звању, али мислим да ово што ја радим, дириговање, да је то сестринска дисциплина филмској уметности којом се он бавио“, наглашава диригент.
„Дакле особа мора да поседује посебну визију као што и редитељ мора да има. Мора да осећа музику. Постоји емотивни карактер у дириговању који је присутан, који комуницира са публиком и са оркестром, као што и глумци морају да пренесу осећања, ја морам да сарађујем са оркестром“, објашњава маестро Карло Понти на крају гостовања у Београдској хроници.
Коментари