Концерт Београдске филхармоније и најбољег харфисте света – спој невероватних извођачких енергија и сензибилитета
Један од најбољих харфиста света, Гзавије де Местр, наступио је са Београдском филхармонијом у Коларчевој задужбини.
Гзавије де Местр је стекао репутацију једног од најкреативнијих и најнеобичнијих музичара своје генерације. Први је француски музичар који је постао члан Бечке филхармоније, а своју солистичку каријеру изградио је са великим бројем оркестара и диригентима као што су Рикардо Мути, Андре Превен, сер Сајмон Ретл.
Проширио је репертоар за харфу. Поручује дела савремених композитора, транскирбује композиције за харфу, изводи дела која је мало харфиста пре њега свирало, као и аранжмане дела која обично изводи цео оркестар. Са Београдском филхармонијом наступио је други пут.
„С обзиром да не постоји велики репертоар за харфу, одлучио сам да аранжирам позната дела, такође и да их приближим публици. Када бирам композицију коју ћу да аранжирам, увек бирам дела која могу да се свирају на харфи и која ће учинити њихов звук другачијим. Оно мора да донесе нову димензију, нове боје. Увек морамо да служимо музици и композитору“, наглашава Гзавије де Местр.
За диригента Родолфа Бараеза, младу венецуеланску звезду, критика каже да уносу изузетну живост, сензибилитет и страст у своје извођење. Са Београдском филхармонијом наступио је први пут.
„Ово је право путовање. Велико је задовољство бити у Београду први пут, упознати оркестар и извести прелеп програм. Прва композиција је увертира Медеја која је путовање кроз драму, постоји много оперских момената у њој. Велико је задовољство делити сцену са Гзавијеом де Местром, који је апсоултни мајстор на свом инструменту. Упознали смо се овде и повезали одмах кроз музику, и то је био специјални експеримент за мене“, истиче маестро Бараеза.
Концерт за који се тражила карта више, био је спој невероватних извођачких енеригија и сензибилитета, са програмом који није тако често на репертоару.
Коментари