Битка са пробијањем тунела, машине раде и у три смене
Радови на највећим градилиштима у Србији ниједан дан нису обустављени током пандемије, кажу у ресорном министарству. Тренутно је на 11 највећих инфраструктурних пројеката у Србији ангажовано више од 3.600 радника.
Два градилишта су посебно важна а то су обилазница око Београда и ауто-пут Чачак-Пожега. На оба градилишта води се битка са пробијањем тунела. Машине негде раде и у три смене, кажу у ЈП "Путеви Србије".
Тренутно се ради друга цев тунела у брду Стражевица која се наставља на раковичку долину и која треба да премости вијадукт дуг неколико стотина метара.
Машине раде пуном паром, дневно се извозе стотине кубика земље да би се испунио рок. Завршетак целокупне деонице свих сектора обилазнице предиђен је за две године.
"Укупна вредност радова је 207 милиона евра. Радови се изводе на целој траси и имамо све дозволе", каже Славољуб Тубић из "Путева Србије".
Други велики пројекат је део ауто-пута од Чачка до Пожеге који раде кинеске комапаније. Ради се на тунелу "Лаз" дугом 1.750 метара са две цеви. За време пандемије нису прекидани радови тако да се рокови неће пуно померати.
Зорана Михајловић, министарка за саобраћај и инфраструктуру наглашава да је то тешка деоница, али јако важна. На коридору Милоша Великог ради се пројектна документација од Пожеге до Црне Горе, вредна 50 милиона евра и наредних година може се размишљати о потпсивању уговора.
"Више од 230.000 запослених у грађевинарству и саобраћају добиће 20,7 милијарди динара као помоћ државе у време пандемије кроз уплату три минималне зараде. Најбитније је да је очувано свих 11 највећих градилишта у Србији и на њима је дневно око 3.600 радника, који су наши хероји", каже каже министарка Михајловић.
Коментари