Србија је земља шљиве и ракије – како до бољег пласмана на иностраним тржиштима
Винска визија Отвореног Балкана, сајам који се протекла три дана одржава у Београду, догађај је који Србију позиционира као регионалног лидера у производњи вина и ракије. Произвођачи окупљени на сајму поручују да им је за бољи пласман вина и ракије на инострана тржишта потребна помоћ у виду боље регулативе, али и да буду препознати као значајан чинилац за привреду Србије.
Са великим природним богатствима, Србија има много да понуди. Потенцијал је огроман и, кажу упућени, уз минимална улагања и много знања, наша земља може постати веома препознатљива на мапи света по винима и дестилатима.
Национални трофеји додељени за најбоља вина, као и низ признања светских оцењивача, за квалитет и укус, не само вина него и ракија, додатни су подстрек за произвођаче да раде на унапређењу производа, упркос изазовима.
"За нас лично, највећи проблем је регулатива, требало би да направимо регулативу уз помоћ које бисмо дошли до константног квалитета и на тај начин покушали да се пласирамо на инострано тржиште", указује Дејан Урошевић, власник дестилерије "Чери хил" из Вишњице.
Власник дестилерије "ЕКО Технолоџи" Чедомир Ђурђевић напомиње да произвођачи вина и дестилата нису препознати као значајан чинилац за привреду Србије.
"Мислим да је то погрешно. Добар део Србије је управо земља шљиве и земља ракије", истиче Ђурђевић.
Ракија је од 14. века и доба Немањића заступљена на овим просторима, и као национално пиће, кажу произвођачи, треба да буде заштитни знак региона.
"Оно што нас испуњава радошћу је колико се људи ослобађају предасуда, колико више упознају своје национално пиће и можемо да кажемо да после мастер класа бивају поноснији на још један врхунски производ из Србије", наглашава Илија Маловић, професор социологије у гимназији и аутор блога "Ракија, углавном".
Винска визија прилика је да се посетиоци, осим са вином и ракијом, у кулинарском делу сајма упознају са храном аутентичном за наш регион, и присуствују кулинарским такмичењима.
Коментари