субота, 22.11.2025, 08:10 -> 08:38
Извор: РТС
Васић: Случај проневере новца у банци у Аранђеловцу изузетак, систем увек открије неправилности
Службеник банке у Аранђеловцу ухапшен је под сумњом да је у претходне четири године за себе задржао око 723.000 евра и 12.000 долара од готовине коју су му клијенти поверили да уплати на њихове штедне рачуне. Консултант и банкар Владимир Васић каже да је реч о изолованом случају и да свака проневера новца унутар банкарског система пре или касније остави "траг у снегу". Од тренутка када клијент преда своја средства у банку, на чување – и за то добије потврду – одговорност је искључиво на банкама.
Говорећи о безбедносним мерама у банкама за клијенте, банкар и консултант Владимир Васић истиче да је случај из Аранђеловца изузетак, као и да је у протеклој деценији било од седам до 10 сличних случајева у Србији.
"Системи банака покушавају да спрече овакве проневере, па је реч о заиста малом броју случајева. За грађане је битно да имају потврду да су предали новац, која им пружа право и гаранцију да потражују новац од банке. Банкари увек наглашавају је новац грађана осигуран, а онај који је покушао да присвоји новац који није његов ће одговарати кроз правни систем", наводи Васић.
Банкар објашњава да је у конкретном случају у Аранђеловцу осумњичени вероватно дужи временски период остављао такозване "трагове у снегу".
"Банкарски систем је успостављен тако да не може нешто да промакне на дужи временски период. Пре или касније ће свако бити ухваћен, а банка ће да потражује свој новац назад", наглашава Васић.
Клијенти и банке
Када је реч о верификацији новца, саговорник указује на процедуру која подразумева бројање дневних лимита на касама поред сваког благајника, превоз у трезор експозитуре и потом даље – у централни трезор.
"Додуше, код нас има више готовине, па је изазов већи", сумира Васић.
Подвлачи да је клијент за свој новац одговоран све док га не донесе у пословницу банке, а чим изађе из објекта, за безбедност је задужена искључиво банка.
"Процедура чувања новца је устаљена и безбедна. Банка има неколико нивоа и запослени имају тачна задужења за одређени ниво, не могу сви свуда да шетају. Систем све прати, а за грешке у систему никада не могу да се окриве грађани", закључује саговорник у Јутарњем програму.
Мобилно банкарство
Васић подсећа да у Србији 75 одсто људи користи телефоне који су повезани с интернетом и да око 60 процената корисника поседује мобилне банкарске апликације.
"То је пар милиона људи, немојте да вас мрзи да проверавате стање на рачуну. Мобилно банкарство преко својих јавних сервиса доступно је 24 сата", упозорава банкар.
Каже да је дигитални свет, тако и дигитално банкарство, блиска будућност.
Коментари