Читај ми!

Софронијевић: Пуштање пруге Београд–Будимпешта у јулу, али не пре добијања употребних дозвола

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Александра Софронијевић је у пратњи амбасадора НР Кине у Србији, Ли Минга обишла радове на пројекту изградње брзе пруге Београд–Будимпешта и том приликом рекла да ће пуштање пруге у рад бити највероватније у јулу, али не пре него што се добије употребна дозвола.

Софронијевићева је истакла да је утисак да је све у потпуности завршено, али да ће све зависити од извештаја извођача радова и од стручног надзора.

Софронијевићева и Ли су се провозали пругом од станице Врбас нова до Наумовићева, а потом и посетили железничку станицу у Суботици.

"Према свим њиховим извештајима степен физичке реализације на прузи, ту подразумевамо доњи слој, горњи слој пруге, колосеке, електросистеме, ТТ-системе, Ш-системе – све је завршено 100 одсто. На овој деоници од Новог Сада до Суботице, односно до државне границе са Мађарском, има укупно 73 инжењерска објекта и они су завршени 100 одсто", рекла је министарка.

На деоници од Новог Сада до Суботице, односно до границе која је укупне дужине од 108,7 километара надлежни кажу да има локација где радови нису завршени у потпуности, односно да на том потезу постоји 12 станичних зграда од којих је пет, укључујући и нову станичну зграду у Суботици, као и железничку станицу у Новом Саду, дато на поновну проверу.

"Желимо да будемо апсолутно сигурни да сутра када се изда употребна дозвола за те објекте они буду потпуно безбедни и сигурни за наше грађане. Тренутно је провера статике целе зграде, на станичној згради Суботица, на објекту који је под заштитом Завода за заштиту споменика културе Суботица, која је непокретно културно добро. Овде су нам се појавили подземни тунели и подруми који нису били обухваћени пројектном документацијом. Ми смо добили задатак да завршимо ову пругу, поред највећег пијетета према жртвама стравичне трагедија која се десила у Новом Саду, живот мора да иде даље и ова пруга мора да се пусти што пре. Србију сваки дан не пуштање ове пруге у саобраћај јако пуно кошта, морамо имати у виду и тај аспект", нагласила је министарка.

Паралелно са радовима на проверама статике станичних зграда, ради се и измена потребне правне и техничке документације, наводе из ресорног министарства, и сматрају да је извесно пуштање у рад деонице Нови Сад –Суботица у јулу ове године.

Софронијевићева каже да ће паралелно бити вођени и административни процеси, јер ниједан објекат више у Србији неће моћи да се користи ако нема издату употребну дозволу.

Да би се то десило, додаје, потребно је да сви радови буду у складу са грађевинском дозволом и са техничком документацијом, тачније са свим оним што нам гарантује да ће наши објекти бити сигурни и безбедни јер су сигурност и безбедност људи најдрагоценији.

"Пуштање у рад се неће десити док се не изда употребна дозвола. На целој овој траси која је дугачка 108,7 километара ми практично имамо 15 деоница, и како која буде била спремна тако ће се подносити захтеви за издавање употребних дозвола и тек по издавању свих употребних дозвола, ако је пруга само пруга, ако је станица онда је само станица, у суштини од тога ће зависити пуштање у рад. Требало би да ћемо моћи да испоштујемо најављено отварање у јулу ове године", рекла је Софронијевић.

Ресорно министарство подсећа да је ово међународна пруга Београд–Будимпешта, као и да се упоредо и проверава са мађарском страном да се у будућности скрати време пасошке контроле, односно да се она обавља у Београду, или у Будимпешти, или док траје вожња возом.

Пруга Београд–Будимпешта водећи пројекат иницијативе "Појас и пут"

Амбасадор Кине Ли Минг рекао је да је пројекат пруге Београд–Будимпешта водећи пројекат иницијативе "Појас и пут" и један симболичан пројекат практичне сарадње Кине и Србије.

Како је рекао, деоница Београд – Нови Сад је од пуштања у саобраћај марта 2022. године досад превезла преко 12 милиона путника и на тај начин значајно побољшала услове путовања српског становништва, али је донела Републици Србији и значајне економске добити.

"Циљ мог данашњег обиласка је да погледамо како заиста напредује ситуација на читавом овом пројекту и да промовишемо што пре пуштање пруге у рад на највишем могућем нивоу. Верујем да ћемо уз велики труд и рад, обе стране, моћи успешно да пустим ову пругу у саобраћај и испунимо консензус који су постигли шефови наших држава, и тиме дати и свој допринос нашој заједничкој сарадњи у изградњи наше заједнице", рекао је Ли.

субота, 07. јун 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом