Брже до источне Србије – пуштена у саобраћај нова деоница Дунавског коридора
Од поднева је за саобраћај пуштена нова брза саобраћајница од 32 километара, од ауто-пута до Пожаревца и од Великог Градишта до Голупца.
Дунавски коридор приближиће Београд и исток Србије.
Укупна дужина брзе саобраћајнице је 67,94 километра, а након пуштања у рад наставља се са изградњом преосталих делова трасе.
Остао је да се уради средишњи део брзе саобраћајнице – 36 километара од Пожаревца до Великог Градишта. Ти радови би требало да буду завршени до краја године, најавио је председник Србије Александар Вучић.
Од Београда до Голупца за сат и 20 минута
Изградњом Дунавског коридора, повезују се Пожаревац, Велико Градиште и Голубац са Београдом, чиме ће се скратити време путовања од Београда до Голупца на сат и 20 минута.
Брза саобраћајница је пројектована за рачунску брзину од 100 километара на сат.
На деоници 1 завршено је 14 објеката, од којих су четири моста, три плочаста пропуста, и седам надвожњака, а најдужи је мост преко Велике Мораве, дужине 355 метара. Такође, завршене су четири кружне раскрснице и три петље.
На деоници 3 предвиђено је пуштање у саобраћај дела трасе од почетка обилазнице око Великог Градишта до места Поникве у дужини од 10,85 километара трасе.
На том делу трасе налази се шест објеката – два моста, два надвожњака и два моста-пролаза, а од којих је најдужи мост преко реке Пек, дуг 202 метра. Такође, завршене су и четири кружне раскрснице.
Деонице кроз бројеве
На обе деонице, у насип је укупно уграђено 1.378.407 кубних метара материјала, 237.000 тона асфалта, 468.177 метара кубних камена, 2.675 тона челика, 21.627 кубних метара бетона, 131 километар еласто-одбојне ограде, 66 километара жичане ограде.
Градња брзе саобраћајнице је почела у новембру 2021. године, а радови су вредни 337 милиона евра.
Извођач радова је кинески "Шандонг", а подизвођачи су фирме из Србије.
Коментари