Рекорди Београдског аеродрома – осам милиона путника и нова писта после 60 година
Веза са више од 110 дестинација, београдски аеродром сврстава међу најповезаније у региону. Раст од 40 одсто у односу на 2018. годину показује брзи раст и напредовање највећег српског аеродрома. После 60 година обновљена је главна узлетно-слетна писта.
Још једна рекордна година иза београдског аеродрома. Више од осам милиона путника показатељ је напретка и брзог развоја. Капацитет терминала проширен је за 40.000 квадратних метара, и 12 нових излаза. Напредак потврђује и повезаност аеродрома "Никола Тесла" са више од 110 дестинација и 41 земљом.
"Аеродром Београд је 28. новембра пустио у рад своју реконструисану главну писту, постигавши своју главну свеобухватну обнову од првог пуштања у рад пре 60 година. Обнова главне писте захтевала је изградњу потпуно нове што је био сасвим јединствен пројекат у Европи, како би се обезбедио несметан саобраћај и потпуни континуитет услуге путницима и оперативним превозницима", рекао је Шивоан Рем, генерални директор аеродрома "Никола Тесла".
Завршетак великих инфраструктурних радова означава почетак рада потпуно новог аеродрома, сматрају познаваоци. У последњих пет година урађени су нови паркинзи, проширени простори за чекирање, централизована безбедносна контрола и обогаћени комерцијални садржаји. Пре неколико дана пуштен је у рад нови електронски систем пасошке контроле.
На е-капијама, власници српских пасоша пролазе за мање од 12 секунди.
"Наша држава је од концесионара добила инфраструктуру. Дакле, држава није повећала свој јавни дуг, није се задужила, односно, предузеће Аеродром Београд се није задужило, то је дато концесионару. Сада иде други део приче, сада је шеста година концесије, дакле, да ли ће компанија Ванси успети да заради нешто након што је преживела корону, након што је на почетку концесије обећала, пројектовала да ће на крају ових 25 година Београдски аеродром имати 15 милиона путника", каже Петар Војиновић, уредник портала "Танго сикс".
Нова главна писта, дуга 3.400 метара има четири стазе за брзи излазак авиона које ће смањити време заузећа писте и омогућити авиону да је брже напусти, што значајно повећава капацитет.
План Београдског аеродрома је да од 1. јануара почне са измењеним програмом подстицаја како би привукли нове авио-компаније, увели додатне дестинације и повећали фреквенције на постојећим линијама.
"План је да смањимо тарифе које плаћају авио-компаније за коришћење аеродрома и то је нови систем подстицаја, осмишљен да развије саобраћај, и да се прошири мрежа рута. Нарочито за дестинације које ми сматрамо да нису довољно опслужене. Желимо да уведемо линије у периодима дана који нису најпрометнији", каже Шивоан Рем.
Према његовим речима, постоје тржишта од посебног интереса која нису довољно покривена, као што су Ирска, Уједињено Краљевство и Северна Африка.
Авио-компанијама које повећају капацитете или број летова, Београдски аеродром најављује укидање такси за паркинг авиона, како би подстакли отварање база тих компанија у Београду. Накнаде за путничке услуге биће снижене на седам евра по путнику у одласку у првој години, док ће у трећој години рада накнада бити два евра.
Коментари