Читај ми!

Трг републике као вечито градилиште – коцкање коцкама, песак, вода и други проблеми

Већ неколико година коцке на Тргу републике мајстори окрећу, дорађују, мењају. И сад су мајстори тамо. Градски завод за вештачење, који је морао да утврди шта је проблем са тим радовима, није хтео са нама да подели закључке тог вештачења, па смо питали оне који се цео живот баве тим послом у чему је проблем.

У току су радови на Тргу републике који би, према најавама градских челника, требало да промене саобраћајну слику у центру града. У последњих седам година Трг републике је више пута реконструисан. Коцке су вађене, окретане и премештане.

Последњи радови били су јесен 2024. године. Судећи по пешачком прелазу у Коларчевој, изгледа да је коцкање коцкама неизвесно.

Зашто коцке, плоче, калдрма пуцају, искачу, зависи од много фактора, објашњавају стручњаци. А шта је проблем на Тргу републике?

Својевремено, Градски завод за вештачење добио је задатак да анализира проблем са коцкама на Тргу. РТС од њих није добио одговор на питање какви су тада били резултати.

Професор Грађевинског факултета Горан Младеновић напомиње да је иницијално била пројектована бетонска плоча као подлога тих коцки, па је током извођења дошло до измене пројекта и постављен је асфалт.

„То је један аспект проблема. Имамо подлогу која очигледно није адекватна за тако велико саобраћајно оптерећење. Са друге стране, сама структура није адекватна јер су те коцке постављене на песку“, објашњава професор Младеновић

Одводњавање важно питање

Иван Андрић из Српског друштва за путеве указује да је важно питање како урађено одводњавање.

Постоји латинска изрека memento aqua – сети се воде. Највећи проблем код путева и коловоза је вода. То када уђе у коловоз, то мора да пукне. Зими то се смрзне, током пролећа се одмрзава, па онда дође саобраћај и онда то пуца, само од себе“, наводи Андрић.

Три услова за успешан резултат

Да ли ће у улици бити коцке, калдрма, плоче или асфалт – то је питање естетике, кажу стручњаци. Приоритет треба да буду: квалитетан материјал, добра пројектна решења, квалификовани радници.

„У принципу, наши технички услови су мање или више сагласни са оним што се користи у свету. Питање је контроле квалитета, да ли се испоштује оно што је прописано пројектима у погледу квалитета материјала. Ако се то испоштује током извођења, онда би требало да добијемо исто што се дешава и на сличним саобраћајницама у свету“, наглашава професор Младеновић.

Иван Андрић поручује: „Не можемо да штедимо на неким ситним стварима и онда плаћамо пута три или пута пет.“

Планирање реконструкције је комплексан посао и потребан је добар и прецизан план. Требало би да се улице реконструишу на сваких 10 до 15 година, кажу стручњаци, али то је ипак скупа ставка у буџету Града.

четвртак, 08. мај 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом