Дигитални досијеи, вожња у иностранству са пробном – шта би све могао да обухвати нови Закон о безбедности

Последњи Закон о безбедности донет је 2009. године, а у међувремену је било 18 измена. Начелник Управе саобраћајне полиције Славиша Лакићевић рекао је за РТС да би Нацрт новог закона о безбедности могао да има нулту толеранцију за возаче под дејством алкохола, погодности за возаче с пробном дозволом и увођење дигиталног возачког досијеа.

Славиша Лакићевић наводи да су током времена настале правне празнине које су отвориле могућност за злоупотребу Закона о безбедности.

"Новим законом желимо да обухватимо одређени број возача који чине најтеже саобраћајне прекршаје и повратници су, а то нам је показала и мера коју смо увели 2023. године – привремено одузимање возила. Тада смо мислили да нећемо имати више од 30 одузетих возила на годишњем нивоу, а имали 349 у прошлој. У овој години већ имамо 31 одузето возило", рекао је Лакићевић.

Нацрт новог закона већ сад има више од 350 чланова, један од њих подразуме и трајно одузимање дозволе и возила.

"То је био предлог још 2009. године, али није био усвојен. Највероватније би се одузимала дозвола за најтеже саобраћајне прекршаје и то може да буде вожња у алкохолисаном стању са преко два промила алкохола или уколико возите на аутопуту за 100 километара на час више од дозвољене брзине. Под насилничном вожном подразумјева се и уколико у року од 10 минута прођете на два и више црвених светала или обилазите колону возила на испрекиданој линији", набројао је Лакићевић.

Нови закон подразумевао би и нулту толеранцију за алкохол. Више не би постојала пријава за благу алкохолисаност од 0,20 промила, већ би се учесници у саобраћају одмах искључивали из њега на одређени временски период.

Потенцијалне погодности за возаче с пробном дозволом

Многе земље имају пробне возачке дозволе, међу којима су Француска, Италија и Немачка, које имају одређена ограничења. Једно од главних за нове возаче у Србији су временско ограничење и забрана вожње у иностранству.

"Желимо нашим младим возачима да омогућимо да управљају возилом у иностранству. Они сада са пробном возачком дозволом не могу да управљају у одређеним земљама. Пошто ми нисмо чланица ЕУ и не препознају нашу пробну возачку дозволу, овде се укида њен образац. Они ће и даље имати ограничења. Вероватно ћемо размишљати о временском ограничењу возње, да ли ће бити од 23 часа или поноћи па до јутра, видећемо да мало скратимо то", рекао је Лакићевић.

Погодности за савесне возаче

Славиша Лакићевић најављује да ће савесни возачи добијати одређене бенефите у оквиру "зелених бонуса".

"То су бенефити које треба да добију возачи који у одређеном временском периоду нису учинили прекршаје и нису имали саобраћајне несреће. На пример, у Јапану имамо златне возачке дозволе које се дају возачима који у претходних пет година нису учинили ниједан прекршај, нити изазвали саобраћајну несрећу. Сличне примере можемо да видимо и у Шведској. Они могу да добију олакшице приликом осигурања возила, плаћања пореза или приликом продужења возачких дозвола", казао је Лакићевић.

Осим паметних камера које ће пратити саобраћај у граду и контролисати брзину и све остало, планирано је увођење дигиталног возачког досијеа.

"То је заправо један досије где ће возачи моћи да прате своје прекршајне пријаве, захтеве, колико казнених поена имају. Замисао је да им се на пример не деси да крену на пут па да их врате са граничног прелаза", рекао је Лакићевић.

субота, 22. фебруар 2025.
7° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса