Читај ми!

Зашто је данас тешко наћи мајстора који сме да сервисира климу у аутомобилу

Иако је последњих дана захладнело, високе температуре унапред задају главобољу возачима. Они најревноснији већ би сада да сервисирају климу у аутомобилу, али многи ауто-сервиси то више не раде. Разлог је тај што немају сертификат за тај посао, а инспектори су почели да им пишу казне.

Многи ауто-сервисери су обуставили услуге сервисирања ауто-клима, када су се неки од њих суочили с првим казнама зато што нису имали сертификат за ту услугу.

"У овој држави постоји 8.000 ауто-сервиса, онда можете да замислите колико мало њих може да обавља своју делатност. Додатни проблем је што сервисери не могу да купују флуроване гасове јер немају Сертификат Б", објашњава Александра Ђуришић из Удружења ауто-сервисера Србије.

Да би сертификат добили морају да прођу обуку. За то су овлашћена само два тренинг центра у земљи, а цена је од 12.000 до 18.000 динара.

"Нема довљно термина за полагање. Први слободан термин је можда тек у јуну. Ако ви положите то у јуну и сачекате још месец и по дана на објављивање на сајту, вама је већ сезона прошла. Нисмо ми механичари конкретно погођени тиме, највише су погођени они који се баве искључиво сервисирањем клима“, наводи власник ауто-сервиса Ђорђе Шљукић.

Уредба још из 2016.

Јесу погођени, али није требало да буду изненађени – у Министарству заштите животне средине, кажу да је Уредба о сертификацији за оне који раде са флуорованим гасовима донета још 2016. године.

"Током осам година примене прописа, организоване су обуке за стицање сертификата у пет градова, у Нишу, Новом Саду, Београду, Крагујевцу и Каћу. Обуку за стицање сертификата Б успешно је завршило 511 лица, од чега је 174 поднело захтев за добијање сертификата, сертификовано је њих 114, док их је 60 у процедури“, наводе из Министарства.

Апел да контроле буду превентивне

То је мало на око 15.000 мајстора који, како се процењује, сервисирају ауто-климе. Зато Удружење ауто-сервисера позива представнике министарства на договор и да се кажњавање одложи.

"Апелујемо на то да инспекцијске контроле буду превентивне, да уведемо људе у целу причу, да омогућимо довољно места за тренинг да се стекне обука и да они који су у процесу сертификације могу да купују контролисане гасове“, каже Александра Ђуришић.

Док се не нађе решење, упућени кажу да је приметан раст црног тржишта – неовлашћена продаја фреона и његове замене после 17 часова, када нема инспекцијске контроле.

субота, 16. новембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње