Читај ми!

Тролејбус слетео са коловоза на Звездари – да ли је проблем у окретници или у исправности возила

На окретници на Звездари јуче је тролејбус на линији 40 слетео са коловоза и ударио у ограду. Није било повређених, а надлежни наводе да је узрок незгоде људски фактор. Незгоде се често дешавају на том месту, а професор Саобраћајног факултета Владимир Момчиловић рекао је за РТС да је могуће да окретница није адекватна, али да је, имајући у виду узроке незгода, често возило то које их проузрокује.

За време новогодишњих празника није било проблема у јавном превозу, али јуче је на окретници на Звездари са коловоза слетео тролејбус на линији 40, ударио у ограду, срећом не и у пекару, и није било повређених. Надлежни тврде да је узрок незгоде људски фактор.

Реч је о последњој у низу незгода на окретници у Чингријиној улици на Звездари. Најтрагичније на тој окретници било је 2011. године, када је аутобус на линији 77 изгубио контролу и улетео у парк, усмртивши младића и девојку.

Професор Владимир Момчиловић са Саобраћајног факултета рекао је за РТС да је могуће да окретница није адекватна, али да је, имајући у виду узроке незгода, често возило то које их проузрокује.

"Могу да кажем да је техничко стање возила у ГСП-у, и не само у ГСП-у, врло проблематично", навео је професор Момчиловић.

Проблем са регистрацијом тролејбуса

Тролејбуси у Београду нису регистровани, због, како је навео професор, проблема са власништвом, али је истакао да су тога свесни и МУП и ГСП и Град Београд.

"Тај проблем се не решава. Годинама ви не можете да региструјете возило за које немате доказ о пореклу возила", навео је професор Момчиловић и додао да ГСП мора, због поверења које путници и учесници у саобраћају имају у то предузеће, да обезбеди да та возила буду технички исправна.

Истакао је да се не може вршити технички преглед над возилом које није регистровано и да се у том случају врши преглед техничке исправности.

"Они ураде неку про форме, али ураде, контролу техничке исправности и осигурају возило, с тим што то возило, пошто нема саобраћајне таблице, не би смело да учествује у саобраћају", навео је професор Саобраћајног факултета.

Оценио је да би решење морало да се нађе, пошто је питање како ће се надокнадити штета коју је то возило нанело.

"Са друге стране, онај возач који улази у возило које није регистровано свесно чини кривично дело, на неки начин, пошто управља возилом које нема активну регистрацију. Међутим, они обављају преглед тих возила. У ГСП-у постоје две рутине. Постоји рутина која је тај технички преглед, редовни, шестомесечни, на свим возилима се обавља, а друга ствар је ноћни преглед. Након сваког дана проверава се стање техничке исправности возила и на тај начин се уверавају да ли је то возило спремно за рад сутрадан поново на линији", рекао је професор Момчиловић.

"Возила која се чешће кваре требало би заменити квалитетнијим"

Говорећи о ранијим незгодама, у којима се губила контрола над возилом, професор Момчиловић је рекао да се такве незгоде могу предупредити контролом стања мотора.

"Проблем је када узимате мање квалитетне моторе. Набавка возила је повремено ишла на то да не купујемо увек најквалитетнија возила, односно гледа се да се купи што више возила. То је био код нас неки принцип, да обавимо што боље превоз са што већим бројем возила, а какав је квалитет тих возила, па хајде нека је отприлике прихватљив и то је онда добро за нас", истакао је професор Момчиловић.

Додао је да је сада велики проблем и недостатак делова, као и јавне набавке за те делове, које је оценио неефикасним.

"Ви док покренете јавну набавку, док спроведете јавну набавку, вама се нагомилају још остали делови, с обзиром да су возила стара. Ви сада имате све више и више отказа. Они треба превентивно да имају јако пуно резервних делова на лагеру и кад су неквалитетна возила, то се и више квари", истакао је Момчиловић.

Додао је да би возила која се статистички чешће кваре требало заменити квалитетнијим возилима.

Сматра да се превише често дешавају ибертураже, односно неконтролисана убрзавања возила и да би тај проблем морао да се реши редовним и адекватним одржавањем возила или правовременим искључивањем из саобраћаја.

Професор Момчиловић је навео и пример аутобуса који су као донација из Јапана стигли у Београд 2003. године. Истакао је да су донатори инсистирали да се та возила редовно одржавају, што је, како је навео, допринео да она буду у савршеном стању.

Цео разговор са проф. др Владимиром Момчиловићем погледајте у видео-снимку на почетку текста.

субота, 23. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње