Читај ми!

У трамвају као у сауни, један од три има климу - када је возач дужан да расхлади возило

Када је напољу више од 37 степени, улазак у трамвај без климе може комотно да се упореди са уласком у сауну. Званичне податке о броју возила која су свакодневно на улицама без клима уређаја, Секретаријат за саобраћај није хтео да пошаље РТС-у. Приватни превозници тврде да се клима у аутобусима укључује, као што је и прописано, када је напољу више од 25 степени. Кварови су могући, али се таква возила искључују из саобраћаја што је пре могуће.

Дисплеј код возача аутобуса у који је ушла екипа РТС-а показао је спољну температуру око 34,4 степена. Унутра је најмање шест степени хладније, али како се врата отварају и затварају на свакој станици, разлика буде и мања. У аутобусу су спољни прозори били затворени, клима је радила – за нечије стандарде чак и превише.

Поједини путници жале се да је температура у аутобусу драстично нижа него напољу, што је, оцењују, велики шок.

“Молим вас само да температура буде подношљива јер ја имам реуму и млади је имају. Ако може да се регулише, да буде температура 10 степени максимално нижа него напољу”, рекла је једна старија суграђанка која се огрнула џемпером.

Има и оних који се нису жалили да им је хладно. Кажу да је сада температура у аутобусима пристојна, али зато трамваје избегавају.

Да би се уверила какво је стање у трамвајима, екипа РТС-а сишла је код Београђанке. Они који су се затекли на станици рекли су да чекају већ пола сата.

”Какав нам је систем такав је и превоз”, каже један Београђанин.

Чека се "шпанац"

Поједини путници не улазе у трамвај уколико није шпански. Наша екипа га није сачекала. Први који је стигао био је чешки, без климе. Време је такво да сунце не пржи у главу, али каросерија се усијала па је и унутра топлије. Отворени прозори нису много помогли јер кроз њих дува врела промаја. Гужве нема.

Путници су, чини се, свесни да је време за врућину, али су наоружани лепезама.

На првој станици, код Цркве Светог Марка, екипа РТС-а “ухватила“ је "шпанца“, на којем је писало да је спољна температура у том тренутку 37 степени.

Путници су углавном били задовољни и нису се жалили на разлику у температури.

Пресек стања је да је од три возила у која је екипа РТС-а ушла, у два радила клима. Што се тиче трамваја – расхлађен је био један од два. Ако би се у то уврстио и швајцарски трамвај из 1956., било би само један од три, што није пролазна оцена.

Приватни превозници: Аутобус са поквареном климом се искључује из саобраћаја

Представници ГСП-а нису хтели да у Београдској хроници говоре о овоме, али јесу приватни превозници, чија возила чине половину од укупног броја возила градског превоза у Београду.

Представник Конзорцијума приватних превозника Драго Тошић каже да су правила стриктно дефинисана уговором, те да сваки аутобус мора да поседује климу.

“Возач је у обавези да укључи климу када је спољна температура ваздуха преко 25 степени“, рекао је Тошић.

Истиче да се кварови дешавају, али да се у таквим ситуацијама возила са покварном климом искључују из саобраћаја и замењују другим возилом у најкраћем могућем року.

“Понекад није могуће одмах прекинути вожњу, јер вожња мора да се доврши. Некада ради још сат, два док се то не реши“, рекао је Тошић.

Коментаришући упозорење градоначелника Александра Шапића да се неће толерисати кршење правила (акценат на томе где се возило налази, колико је чисто, да ли ради клима), Тошић је рекао да су то основне ствари које су дефинисане уговором, те да саобраћајна инспекција свакодневно спроводи контролу.

“За сваку од тих неправилности плаћамо казну… Сваки возач је у обавези да укључи климу, поготово када су температуре овакве. Када укључи климу од ујутру у 6 не искључује је до поноћи, 18 и више сати ради клима“, каже Тошић.

Коментаришући наводе да возачи намерно не укључују климу, како би могли да зараде на гориву, Тошић каже да не зна ко би хтео по оваквим врућинама да ради без климе.

Каже и да није сигуран да постоји могућност да клима ради само у првом делу аутобуса и позива све путнике да када се нађу у таквој ситуацији то пријаве саобраћајној инспекцији.

Број за пријаву неправилности у градском превозу је 11011.

субота, 05. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи