Може ли Србија да достигне Шведску у безбедности на путевима
У Србији су, само прошле године, у саобраћају живот изгубиле 553 особе, а истраживања показују да су најмлађи путници и даље најнезаштићенији на путевима. У циљу веће безбедности и мање жртава, у Београду се одржава међународна конференција "Визија нула за Балкан".
Више од милион и триста хиљада људи у свету годишње погине у саобраћајним несрећама. А на Балкану је број жртава и повређених већи него у земљама Европске уније. Шведска је иницијативу "Визија нула" увела 1997. и данас је најбезбеднија земља у саобраћају – 96 одсто путника користи сигурносни појас, а годишње страда мање од 200 људи.
"Што се тиче одређивања када ћемо то достићи стварно је тешко рећи са ове дистанце, али оно што јесте циљ и што јесте мисија и што треба да буде визија јесте свакако нула страдалих у саобраћају и сада оно што посебно забрињава код нас на нашим путевима је страдање деце", Славиша Лакићевић, начелник Управе саобраћајне полиције МУП-а.
"То нам је један од основних циљева националне стратегије безбедности саобраћаја да од 2030. ниједан људски, а поготову дечји живот не изгубимо у саобраћајним незгодама", каже Бранко Стаматовић, в. д. директора Агенције за безбедност саобраћаја.
Из тридесет земаља, више од 90 стручњака из области безбедности саобраћаја са нашим и стручњацима из региона, траже решења за већу безбедност на путевима. Упућени сматрају да су школа, обуке возача и медији веома важни чиниоци.
"Безбедност на путевима је веома комплексна област која захтева и ангажман владе и њихове активне мере које ће учинити инфраструктуру безбеднијом, самим тим и да се смањи брзина на путевима. Србија је последњих година доста остварила по том питању и статистика се поправља, али има још много тога да се уради", каже Филип Вијерс, председник Комитета ИРФ за безбедност на путевима.
"Безбедност саобраћаја је посао сваке институције"
Појачане превентивне и промотивне активности, као и умрежавање институција у региону, задужених за безбедност саобраћаја, тврде стручњаци, допринеће реализацији идеје "Визија нула" и повећању безбедности у саобраћају.
"Безбедност саобраћаја није посао само МУП-а и само АБС-а или Путева Србије, безбедност саобраћаја је посао сваке институције и сваког појединца", каже Стаматовић.
"Потребна је синергија свих субјеката безбедности саобраћаја, наравно, и возача који треба својим поштовањем прописа и свим другим мерама и радњама, које се тичу учествовања у саобраћају, да допринесу да очувамо и да имамо стабилно стање безбедности", рекао је Лакићевић.
Статистика упозорава – у претходних 30 година, 30.000 особа погинуло је у саобраћају, што је сразмерно једном мањем граду у Србији.
Коментари