Читај ми!

Креативни дистрикт: Катарина Петровић

Стваралаштво српско-холандске уметнице Катарине Петровић повезује уметност, природне и хуманистичке науке. Њен рад се фокусира на генеративне и креативне процесе, од стварања значења, онтологије и организационих система до физике звука, светлости и вакума. Она креира системе и радове које представља као модуларне инсталације, користећи медије као што су генеративни текст, поезија, звук, софтвер и перформанс. Уметност којом се бави је Арт сајенс и уско је повезана са науком.

Катарина је рођена у Нишу, дипломирала сликарство на Ликовној академији у Београду, завршила мастер студије на одсеку ArtScience Краљевске академије уметности и Краљевског конзерваторијума у Хагу. Усавршавала се у Паризу као стипендиста француске владе и похађала Летњу академију лепих уметности у Салцбургу.

Суоснивач је удружења и радио емисије Фемкање – платформе за самосталне младе уметнице у Србији. Члан Удружења ликовних уметника Србије и члан Удружења уметника у Хагу. Катарина је пионир Art Sajens уметности код нас. Добитник награде Димитрије Башичевић Мангелос за нову визуелну уметност у Србији.

Живи и ради у Хагу. Често је у Београду и Нишу. Угостила нас је у свом необичном хашком атељеу.

Њени радови су интердисциплинарни. Често сарађује са научницима и специјалистима из различитих области, од (астро)физичара и филозофа до (компјутерских) инжењера и  занатлија. Са научником професором доктором, Стивеном Пикеном нас током емисије води на Технички универзитет у Делфту, где истражујући са овим стручњаком за полимере припрема своје нове радове. Проводимо узбудљиво пре подне у том храму науке где нам Стивен демонстрира експерименте са течним кристалима чије сензације Катарина користи у својим радовима.

Модуларне инсталације, квантни компјутери, нулта поезија, опсерваторије, свемирска прашина су неке од Катарининих уметничких опсесија.

У пракси и у истраживању, њен рад прати кибернетички и системски приступ. Дизајнирајући процесе и модуларне структуре, она прави отворене, интерактивне системе користећи елементе као што су код, радио, звук и цртеж.

Рачун пронађен у језику, магична технологија извршног кода и чин дубоког слушања – све су то основе њене уметничке праксе која има за циљ да отвори простор да имагинарно постане стварно и да стварно поново постане имагинарно.

Катарина је придружени истраживач у Centru Leo Apostel, Университета у Бриселу, где такође координира истраживачку групу АртСциенце. Коиницијатор је ArtScience Foruma, платформе за отворену дискусију о потенцијалима и ограничењима ове уметничке праксе. Излаже, предаје и представља свој рад свуда по свету.

Повезујући науку и уметност она ствара узбудљиву уметност 21. века која подразумева научна знања и њихову примену у уметности. Воли Хаг, али је често и код својих у Београду и Нишу.

аутор и уредник Оливера Милошевић

сниматељ Милан Ромањук

монтажа Марко Роксандић

режија Милица Митровић

 

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње