уторак, 21. нов 2023, 21:50
Брацо Димитријевић - Креатор случајности
Тврди да нема грешака у историји, већ да је цела историја грешка. Говори да, ако се посматра са Месеца, нема дистанце између Лувра и зоолошког врта. А своју недавно објављену аутобиографију, "Лувр је мој атеље, улица мој музеј“, започео је парадоксалном опсервацијом: "Мој је живот пун невероватних случајности које сам см креирао“.
Пионир концептуалне уметности на југословенском простору, али и уметник који је у свом стваралаштву антиципирао постулате постмодерне, творац појма "пост-историје“, Слободан Брацо Димитирјевић, који је на ликовну сцену ступио крајем 60-их година 20. века, убрзо постаје један од најзначајнијих протагониста светске уметничке сцене.
Рођен је у Сарајеву 1948. године. Сликарство је дипломирао у Загребу. Последипломске студије похађао је у Лондону, где започиње своју изузетну међународну каријеру. Излагао је на најзначајњим смотрама савремене уметности на свим континентима, а његова дела налазе се у колекцијама водећих светских музеја: од лондонског Тејта, њујоршке МОМА-е и Гугенхајма, преко Бобура, до музеја у Бечу, Шангају, Санкт Петерсбургу. Живи у Паризу.
У аутобиографији "Лувр је мој атеље, улица је мој музеј“, коју је објавила загребачка Фрактура, а која је недавно промовисана у Београду, Димитријевић на више од 1000 страница исцрпно, тачно и непретенциозно, једноставним језиком, сведочи о властитом животу и раду. Осим личне и породичне историје, ова узбудљива и филмична прича, јесте и својеврсна историја уметности 20. и почетка 21. века. Она открива многе детаље, не само југословенске, већ и европске и светске културне сцене.
Брацо Димитријевић гост је новембарског издања Арт зоне.
Уредник и аутор емисије: Данијела Пурешевић
Режија: Марко Шотра
Autor:
РТС
Серијал месечних емисија АРТ ЗОНА конципиран је као низ монотематских емисија посвећених појединим личностима (уметници, уметничке групе, критичари, кустоси, галеристи, итд), актуелним манифестацијама, проблемима и феноменима савремене домаће и светске ликовне сцене. [ детаљније ]
Коментари