Читај ми!

Женски принцип

Шта повезује анти оперу „Деца" и представу „Хасанагиница"? Куда је отпловио овај свет на Бориним позоришним данима у Врању?

У овој епизоди серијала Читање позоришта биће речи о две различите представе, тачније речено две различите сценске форме. Разлике су уочљиве пре свега у сценском изразу и позоришном језику, у естетици и поетици, у позоришним праксама које баштине. Сличности се препознају у ширем тематском корпусу: у положају жене супруге, мајке и жене уметнице у одређеним друштвеним околностима, од патријархата до савременог доба које је, наводно, превазишло традиционалне оквире и схватања.

Обе представе, односно сценске форме, имају за полазиште више лирске, а мање драмске предлошке који, наравно, нису лишени драмских сукоба и напетости. Једна се игра у Народном позоришту у Београду (Деца, по роману Милене Марковић), а друга у Бијељини, у Градском позоришту „Семберија" (Хасанагиница, по тексту Љубомира Симовића). О првој говори композиторка и редитељка Ирена Поповић, а о другој глумица Бојана Милановић која игра насловну улогу.

На крају следи осврт на 42. Борине позоришне дане који су ове године протекли под слоганом Куда плови овај свет, а чија је селекција, по оценама медија, наишла на одушевљење и овације публике која је сваке вечери до последњег места испуњавала салу позоришта у Врању.

Аутор и уредник серијала је Слободан Савић.

 

Читање позоришта Читање позоришта

Autor:
Слободан Савић

Најдуговечнији специјализовани ТВ серијал о савременом позоришту у региону, аутора и уредника Слободана Савића, на програму је једном месечно (РТС 2). [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње