уторак, 13. сеп 2016, 20:30
Арт зона: Вукица Ђилас - Домаћи филмови 1970-199?
Хоме мовиес, односно домаћи или кућни филмови Вукице Ђилас, које је она свакодневно снимала од 1970. године до краја живота, сматрају се најзначајнијим филмским дневничким делом насталим на тлу бивше Југославије, урађеним поступком "сличица по сличица". Овај филмски материјал кондензација је целокупног живота једне вансеријске личности, бременит артефактима свеукупне епохе.
За живота Вукице Ђилас ови филмови никада нису јавно приказани. После њене смрти, 2001. године, синеаста Бранко Вучићевић је све ролнице депоновао у београдски Академски филмски центар где су оне дигитализоване. Прво јавно приказивање имале су у Југословенској кинотеци 2006. године.
Велику заслугу у сређивању и систематизацији овог филмског материјала има редитељ Слободан Шијан, који га је пописао и саставио педесетоминутну целину, која је уз живо клавирско извођење ЛП Дуа, премијерно приказана у склопу Фестивала Алтернативе филм/видео у Дому културе Студентски град у Београду, крајем 2015. године.
Вукица Ђилас је дипломирала драматургију. Бавила се превођењем. У дипломском филму Лазара Стојановића "Пластични Исус" имала је једну од главних улога. Многе њене креативне делатности тек су постхумно откривене.
У вечерашњој емисији о "Домаћим филмовима", али и свестраној личности и стваралаштву Вукице Ђилас, говоре: филмски редитељ Слободан Шијан, филмски сниматељ и уредник програма АФЦ-а Миодраг Милошевић, филмски редитељ и публициста Лазар Стојановић, сценаристкиња Биљана Максић, филмски критичар и писац Иван Велисављевић, сценариста и редитељ Саша Радојевић, као и чланови ЛП Дуа, Соња Лончар и Андрија Павловић.
Уредник и аутор: Данијела Пурешевић
Монтажер: Милан Радичевић
Режија: Марко Шотра
Autor:
РТС
Серијал месечних емисија АРТ ЗОНА конципиран је као низ монотематских емисија посвећених појединим личностима (уметници, уметничке групе, критичари, кустоси, галеристи, итд), актуелним манифестацијама, проблемима и феноменима савремене домаће и светске ликовне сцене. [ детаљније ]
Коментари