Рађање српске Модерне: 6-6

Развој српског сликарства у првим деценијама 20. века није се одвијао паралелно са модерним европским уметничким правцима, већ је од њихових идеја преузимао оно што је одговарало његовим могућностима, али и тежњама.

Најпре окренуто Бечу и Минхену, а потом и Паризу, српско сликарство се постепено ослобађало провинцијалних манира и особености балканског поднебља, прихватајући условно речено нова схватања и концепције. Инсистирање на двојном идентитету: националном и европском, основне су координате кретања српске културне политике изградње и репрезентације.

Сусрет двеју генерација и двеју оријентација у уметности, обележиће почетак српске модерне. Заједничко им је настојање да се српска уметност уведе у међународне, европске токове, а у формалном смислу повезује их светлост као проблем чије је решавање био основни задатак модерног српског сликарства.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом