недеља, 26.01.2025, 16:01 -> 10:07
Трезор: Светлосни експерименти
Мирко Ловрић (Лучинци, Славонска Пожега, 26. мај 1935 - Београд, 5. новембар 2013) уписао је 1951. Школу примењених уметности у Загребу, Одсек за уметничку фотографију. Од 1956. студира историју уметности на Филозофском факултету и члан је Фото-клуба Београд, а од 1957. и члан УЛУПУДС-а. Од 1962. до 1971. ради у Генералном секретаријату председника Републике, где се бави фоторепортажом. У Салону Музеја примењене уметности у Београду 1972. године приређује прву самосталну изложбу фотографија великих димензија. Следе затим многобројне изложбе у земљи и иностранству, међу којима је најзначајнија ретроспективна у Музеју савремене уметности 1998. Био је председник Уметничког савета УЛУПУДС-а, члан Савета Салона Музеја примењених уметности, Октобарског салона и Уметничког павиљона Цвијета Зузорић. Предавао је и писао есеје о историји и теорији фотографије. Добитник је више престижних награда и признања. Ловрићеве фотографије налазе се у готово свим водећим музејским и галеријским колекцијама у Србији, Француској и бившој Југославији.
У емисији Светлосни експерименти, о Мирку Ловрићу говоре његова супруга, колеге и пријатељи, окупљени на имању у Белегишу, где је последњих година уметник радио и где сада стоји део његове оставштине. Свако од присутних из свог личног угла осветљава Ловрићеву личност, а као професионалци указују на јединствену област којом се у фотографији бавио и анализирају његову уметност и достигнућа на светској сцени. Станко Црнобрња, окружен фотограмима већег формата, веома надахнуто говори о Ловрићевим дугогодишњим екпериментима, Бранко Белић пред уредно спакованим и педантно обележеним кутијама са фото-апаратима, фотографијама и рукописима са много емоција говори о годинама познанства и обостраног уважавања, Чедо Филиповић говори о шездесетим када су заједно, Мирко фото-апаратом, а Чедо филмском камером бележили активности председника Тита. Супруга Власта прича о њиховом заједничком животу, о трагању за погодним атељеом за Ловрићеве експерименте, о животу и излагању у Паризу где је и потврђена светска слава његове уметности.
Коментари