Норис на пол позицији за Велику награду Аустралије, Пијастри и Ферстапен у другом реду
Возач Мекларена Ландо Норис освојио је пол позицију за прву трку сезоне Формуле 1 – Велику награду Аустралије. Британски возач је у драматичним квалификацијама био бржи од свог тимског колеге, Оскара Пијастрија, за само 0,084 секунде.
Актуелни шампион Ф1, Макс Ферстапен, морао је да се задовољи трећим местом након што је у првом покушају у завршној рунди квалификација држао привремену пол позицију.
Ипак, Пијастри је затим одушевио публику у Мелбурну сензационалним кругом бржим за четири десетинке, али је недуго затим Норис још једном надмашио тај резултат и поставио најбоље време – 1:15.096.
Ферстапен ће у трци стартовати испред Џорџа Расела, који је у Мерцедесу освојио четврту позицију. Одличне квалификације имао је и Јуки Цунода из Рејсинг булса, који је заузео пето место, док је Алекс Албон у Вилијамсу наставио сјајну форму и поставио шесто време.
Возачи Ферарија, Шарл Леклер и Луис Хамилтон, нису имали најбољу сесију и мораће да крену са седме и осме позиције. Пјер Гасли из Алпине завршио је на деветом месту, док је Карлос Сајнц свој први квалификациони наступ у Вилијамсу окончао на десетој позицији.
Астон Мартин је доживео неуспех, јер су Фернандо Алонсо и Ленс Строл елиминисани у другом делу квалификација, заузевши 12. и 13. место. Џек Дуен је доспео до 14. позиције, а нови шампион Формуле 2, Габријел Бортолето, дебитовао је у Кик Зауберу са 15. местом.
Рукији су имали тешку квалификациону сесију – Оли Бирман није успео да постави време због проблема са мењачем, док је Кими Антонели у Мерцедесу завршио на 16. месту.
Лијам Лоусон је морао рано да заврши свој деби у Ред Булу на 18. позицији, а Нико Хулкенберг (Кик Заубер) и Естебан Окон (Хас) били су међу најслабије пласираним, завршивши квалификације на 17. и 19. месту.
Велика награда Аустралије је једна од најпрестижнијих трка у календару Формуле 1, традиционално одржавана на стази Алберт Парк у Мелбурну.
Први пут је постала део Формуле 1 1985. године, када је вожена у Аделајду, а од 1996. премештена је у Мелбурн. Карактерише је комбинација улица и тркачког асфалта, што доприноси непредвидивости.
Коментари