Читај ми!

После Лоеба, Борковића чека окршај и са легендарним Росијем

Вест да ће најбољи аутомобилиста Србије Душан Борковић наступити у Светском ГТ шампионату обрадовала је све љубитеље ауто-моро спорта на овим просторима. Поред тога што се ради о једном од најквалитетнијих и најтежих светских аутомобилских такмичења, навијачи се радују и директним дуелима нашег аса са легендарним Валентином Росијем који је мотоцикл заменио пилотским местом у Аудију Р8.

Душан Борковић наставља да исписује историју аутомобилизма у нашој земље.

Борковић је постао први Србин икада који ће наступити у Светском ГТ челенџ шампионату (GT World Challenge Europe Endurance Cup).

Наш ас управљаће Мерцедесом АМГ ГТ3 и возиће за Шпански тим Mad Panda у сарадњи са нашим Нис Петрол Рејсинг тимом за који Боркивић наступа већ годинама на свим великим светским и европским надметањима.

"Шта бих још у каријери могао да пожелим, осим да делим стазу са Росијем. Делио сам је успешно са Лоебом и то је било остварење једног сна. Сада сам желео промену и направио сам је у најбољем смеру. Изабрао сам такмичење за које су ми потребне потпуно нове вештине и желим да сам себи подижем границе. Овде су физичка спремност и издржљивост на првом месту, пре свега због дужине трајања самих трка, али и снаге аутомобила, која премашује све што сам до сада возио", истакао је Борковић.

Нови тим Mad Panda у преводу на Српски језик зове се заправо Љута панда, а интересантно је да се појединим члановима екипе Борковић познаје још из времена када је возио Светски туринг шампионат.

О самој активности Светског ГТ шампионата најбоље говори и списак учесника међу произвођачима аутомобила - сви љубитељи аутомобилизма имаће прилику да уживају у узбудљивој сезони у којој ће се на стазама широм Европе појавити Ламбoргини Хуракан ГТ3 Ево, Ферари 488 ГТ3 Ево 2020, Мекларен 720 С ГТ3, Ауди РС 3 ЛМС, Бентли Континентал ГТ3, Порше 911 ГТ3 Р, БМВ М4 ГТ3 и поменути Мерцедес АМГ ГТ3 Ево.

Довољан разлог да са великом пажњом испратимо свих пет трка ове сезоне која ће трајати од 1. априла до 2. октобра.

У питању су трке издржљивости током којих се три возача смењују за воланом аутомобила током читавог трајања трке, било да се ради о тркама које се возе теи часа, било да се ради о тркама које трају 24 часа.

За сада је познато да ће поред Борковића за тим Mad Panda из Шпаније возити и Британац Шон Волкиншоу, а ускоро ће бити објављено и име трећег возача у тиму.

"На много тога ћу морати да се навикнем и доста тога да коригујем у својој досадашњој вожњи, тако да се у својој 29. сезони професионалног тркања окрећем сасвим новом изазову. Овде се на стартном гриду налази између 40 и 60 најбољих аутомобила на свету и мораћу своју потребу за улажењем у дуеле да сведем на минимум. Сваку трку возим са још два возача са којима делим аутомобил и тимски правимо тактику. За свакога ће морати да се адаптира седиште које ће се радити по мени због висине, а улазак у бокс за промену возача, сипање горива и мењање гума траје само 40 секунди", рекао је Борковић.

У питању је потпуно нов изазов за нашег шампиона Душана Борковића који је до сада освојио две титуле шампиона Европе, по једну на брдским и кружним стазама.

Поред тога Борковић је и први Србин који је наступио и попео се на победнички подијум у Светском шампионату и то на легендарној стази Сузука у Јапану, а 2020. постао је и први Србин који је победио на свим тркама неког шампионата под окриљем Светске аутомобилске Федерације (ФИА) - те године, Борковић је са свих осам победа доминантно постао шампион Источне Европе.

Календар Светског ГТ челенџ Европа купа:

1. трка: Три сата Имола, Италија (од 1. до 3. априла) Стаза Енцо и Дино Ферари, Имола

2. трка: Стаза Пол Рикар, Француска - 1000 километара (од 3. до 5. јуна) Стаза у Ле Кастељеу на југу Француске

3. трка: 24 часа Спа Франкоршамп, Белгија (од 28. до 31. јула)

4. трка: Три сата Хокенхајм, Немачка (од 2. до 4. септембра) Стаза Хокенхајмринг

5. трка: Три сата Барселона, Шпанија (од 30. септембра до 2. октобра) Стаза Каталуња у Барселони

Борковић ће овог викенда обавити и последња тестирања уочи почетка сезоне. Биће то званичан тест на стази Пол Рикар у Ле Кастељеу на југу Француске, на којем ће наступити готово сви возачи из шампионата.

"Трка на Спа Франкоршампу траје 24 сата и пређе се око 4.500 км, а за то време један аутомобил само за трку потроши преко 100 гума. Када додамо и тестове, који су пред овакву трку најважнији, број искоришћених гума буде и 10 пута већи. Сигуран сам да ће ово бити једно драгоцено искуство, као и сјајна прилика за промоцију Србије и свих мојих спонзора. Интересовање за ту трку у Белгији је и до сада било огромно, долазило је више од 200 000 гледалаца, а замислите шта нас очекује ове године када се у шампионат укључио Валентино Роси. Интересовање публике за сваку трку је већ сада огромно", завршио је Борковић.

Конкуренција ће бити заиста огромна, јер ће поред Росија наступити и велики број шампиона из самог врха ауто спорта, међу којима су некадашњи шампиони ДТМ-а, Формуле 2, Формуле 3, као и некадашњи асови Формуле 1.

понедељак, 25. новембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње