22:45
Џез
Представљамо албум „Ashes to Gold“ квартета Авишаија Коена, објављен ове јесени за ECM Records.
Израелски трубач Авишај Коен већ годинама објављује разноврсне албуме за ову цењену немачку дискографску кућу, спајајући свирачки стил налик Мајлсу Дејвису, препознатљиву лиричност и етно мотиве карактеристичне за израелску џез сцену, унутар амбициозних композиторских и аранжерских решења.
Управо на том трагу је актуелно издање „Ashes to Gold” на којем доминира истоимена петоделна свита. Овако одређујући ток албума, Коен се одриче уобичајене логике џез композиције засноване на излагању теме, импровизационом одсеку и повратку на почетну мелодију. Док са једне стране, свитна форма карактеристична за класичну музику доноси разноврсност и специфичну динамику, са друге, она усмерава и обогаћује саме импровизације, које се неосетно и флуидно преплићу с компонованим деловима. Коен се налази у водећој улози свирајући трубу, филгелхорну, и нешто егзотичније – флауту, а да не занемарује суптилну интеракцију са пијанистом Јонатаном Авишаијем, односно са ритам секцијом коју чине басиста Барак Мори и бубњар Зив Равиц.
Након насловне свите „Ashes to Gold”, Коенов квартет изводи још две нумере: аранжман другог става – Adagio assai Равеловог Концерта за клавир у Ге дуру, као и композицију „The Seventh” коју је написала трубачева ћерка Амалија. На тај начин, у нешто нежнијем осећајном спектру закључује се овај доминантно драматичан, интензиван албум, један од најамбициознијих у досадашњој каријери Авишаја Коена.
Аутор Никола Марковић
Коментари